زخمی شدن یک کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی بانه

چهارشنبه, 15ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا 

 امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه، در پی شلیک مستقیم نیروهای نظامی در مناطق مرزی شهرستان بانه، یک کولبر زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ ۱۴۰۰، شلیک مستقیم نیروهای نظامی به سمت یک کولبر منجر به زخمی شدن وی شد.

بر اساس این گزارش، هویت وی مسعود محمدی، اهل روستای ننور از توابع شهرستان بانه عنوان شده است. در این گزارش آمده است، نیروهای نظامی بدون اخطار قبلی این کولبر را مورد هدف شلیک مستقیم قرار داده‌اند. این کولبر جهت مداوا پزشکی به یکی از مراکز درمانی شهرستان بانه منتقل شده است.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.

در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران؛ ویژه سال ۲۰۲۰ به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

به غیر خسارت های مادی، قتل حیوانات بارکش و حوادث روی داده از جمله سرمازدگی و بهمن، در این گزارش قتل ۳۶ کولبر (باربر مرزی) و زخمی شدن ۱۰۹ تن آنان توسط نیروهای مرزبانی و انتظامی ثبت شده است.

لازم به ذکر است که ۹ کولبر دیگر نیز به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی مانند سرمازدگی و سقوط از ارتفاع دچار حادثه شدند که از این تعداد ۴ کولبر زخمی شدند و ۵ کولبر جان باختند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.