پذیرش درخواست اعاده دادرسی مسعود مصاحب، زندانی دو تابعیتی در دیوان عالی کشور

پنجشنبه, 16ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا 
درخواست اعاده دادرسی پرونده مسعود مصاحب،‌ شهروند دوتابعیتی ایرانی-اتریشی محبوس در زندان اوین، از سوی شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور پذیرفته شد و پرونده وی پس از ارجاع به شعبه هم عرض رسیدگی خواهد شد. این زندانی ۷۴ ساله، بهمن‌ماه ۹۷ طی سفری به ایران بازداشت و از آن زمان تاکنون در زندان اوین بسر برده است. این شهروند دوتابعیتی مردادماه سال گذشته به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم عینا به تایید دادگاه تجدیدنظر رسید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، درخواست اعاده دادرسی پرونده مسعود مصاحب،‌ شهروند دوتابعیتی ایرانی-اتریشی محبوس در زندان اوین، از سوی شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور پذیرفته شد.

پرونده آقای مصاحب پس از ارجاع به شعبه هم عرض، مجددا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مسعود مصاحب، شهروند دو تابعیتی اتریشی ایرانی در اوایل ژانویه ۲۰۱۹ به دنبال سفر به ایران به همراه هیأتی از شرکت “مد آسترون” در تهران بازداشت و از اواخر ماه ژانویه ۲۰۱۹ در زندان‌ اوین به سر می‌برد. آقای مصاحب مردادماه سال گذشته به اتهام «همکاری با اسرائیل و سرویس جاسوسی آلمان» به ده سال حبس محکوم شد و این حکم عینا به تایید دادگاه تجدیدنظر رسید.

وی پیشتر در یک فایل صوتی که از زندان اوین ارسال کرد، برای رهایی از آنچه «جهنم» خواند، درخواست کمک کرده بود. آقای مصاحب در این فایل صوتی ضمن اشاره به شرایط نامناسب زندان اوین در بحران کرونا اظهار کرد که پزشک بهداری زندان پس از ابتلای وی به ویروس کرونا، بیماری او را یک سرماخوردگی ساده تشخیص داده بود.

این زندانی ۷۴ ساله از مشکلات عدیده پزشکی همچون دیابت، نوروپاتی، مشکلات دریچه‌ قلب، کیست ریه و کیست کلیه و مشکلات تیروئید و پروستات رنج می‌برد. وی پیشتر نیز سکته مغزی کرده و تاکنون ۹ بار نیز دیالیز شده است.

هرانا پیشتر در گزارشی از ابتلای کامران قادری و مسعود مصاحب،‌ دو شهروند ایرانی-اتریشی‌ محبوس در زندان اوین به کرونا خبر داده بود.

مسعود مصاحب، فرزند محمود تا پیش از بازداشت به عنوان دبیر کل انجمن دوستی ایران و اتریش مشغول به کار بود.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.