سیستان و بلوچستان؛ کشته شدن سه شهروند بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی

پنجشنبه, 16ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا 
روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، در پی تیراندازی بی ضابطه نیروهای نظامی در کیلومتر ۳۰ جاده خاش محدوده پیگل، سه شهروند جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ ۱۴۰۰، سه شهروند در کیلومتر ۳۰ جاده خاش محدوده پیگل به دنبال تیراندازی بی ضابطه نیروهای نظامی جان باختند.

هویت این شهروندان، حمید گمشادزهی ۴۵ ساله، نظیر گمشادزهی ۲۰ ساله و عثمان گمشادزهی ۲۰ ساله عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، تیراندازی به این افراد که سوار یک خودرو وانت و مظنون به حمل مواد مخدر بودند، توسط مأموران مواد مخدر بدون دستور ایست، صورت گرفته است.

شلیک نیروهای نظامی و امنیتی به شهروندان در شهرهای مختلف کشور امری مسبوق به سابقه است. این امر در مواردی منجر به آسیب‌های دائمی و یا جان باختن شهروندان می‌شود.

در ماده ۷ قانون به‌کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری آمده است: “مأمورین موضوع این قانون هنگام بکارگیری سلاح باید حتی‌المقدور پا را هدف قرار بدهند و مراقبت نمایند که اقدام آنان منجر به فوت نشود و به اشخاص ثالث که دخیل در ماجرا نمی‌باشند آسیب نرسد.” در تبصره‌ این ماده نیز گفته شده که “‌مواظبت و مراقبت از حال مجروحین بر عهده‌ی مأمورین انتظامی است و باید در اولین فرصت آنان را به مراکز درمانی برسانند.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.