رهبران القاعده در ایران حضور دارند

پنجشنبه, 16ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

۱۰ سال پس از کشته شدن اسامه بن لادن ، ایران به القاعده اجازه داده تا رهبرانش در خاک این کشور پنهان شوند – IntelCenter / AFP

در گزارش سالانه سازمان سیا با اشاره به نقش منفی حکومت ایران در منطقه، تاکید شده که رهبران القاعده در ایران پنهان شده‌اند و عملیات خود را از آنجا هدایت می کنند. در حالی که محل اختفای ایمن الظواهری همچنان مشخص نیست و ایران به پناهگاه رهبران القاعده تبدیل شده است.

به نوشته العربیه، باربارا استار، روزنامه نگار آمریکایی نیز با اظهارنظر در مورد این موضوع، در حساب توئیتر خود نوشت که نادیده گرفتن آنچه اتفاق می افتد غیرممکن است. او افزود: «۱۰ سال پس از کشته شدن اسامه بن لادن، ایران به القاعده اجازه داده تا رهبرانش در خاک این کشور پنهان شوند.»

از سوی دیگر، مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در مورد این اطلاعات اظهارنظر کرد و گفت که ایران مقر اصلی القاعده برای اجرای عملیات تروریستی در سطح جهانی است و این قبیل عملیات ها با حمایت حکومت تهران صورت می‌گیرد.

علاوه بر این، گزارش اطلاعاتی سالانه آمریکا، معروف به ارزیابی سالانه تهدید، ایران را به عنوان تهدید اصلی منافع ایالات متحده و کشورهای متحد در خاورمیانه طبقه‌بندی می‌کند و نشان می‌دهد که ایران دارای یک ذخیره ترسناک از اورانیوم با غنی‌سازی کم است.

شایان ذکر است که گزارش اطلاعاتی ایالات متحده حاکی از آن است که ایران تلاش خود را بر تقویت توانایی‌های نیروهای نیابتی خود برای تهدید متحدان واشنگتن متمرکز کرده است. همچنین تأکید می‌کند که هدف این استراتژی ایران تضمین بقای رژیم و دستیابی به هژمونی منطقه‌ای است.

این در طی گزارشی  که توسط کمیته اطلاعات سنای ایالات متحده منتشر شده، اولین گزارشی است که در دوران زمامداری جو بایدن  ارائه می‌شود.

در این گزارش آمده است که حمایت ایران از حوثی‌ها با تامین اسلحه و کمک‌های مستشاری به منظور تسهیل حملات به عربستان سعودی صورت می‌گیرد و تهران سعی دارد بر شدت حملات شبه‌نظامیان علیه منافع واشنگتن در عراق تأثیر بگذارد و به منظور حفظ نفوذ نظامی و سیاسی خود، از شبه‌نظامیان حشد الشعبی در این کشور پشتیبانی می‌کند.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.