خانواده رضا و طاهر اکوانیان طی نامه ای خطاب به آقای روحانی، خواهان آزادی فوری فرزندانشان شدند

چهارشنبه, 30ام مرداد, 1392
اندازه قلم متن

reza va taher ekwianبه گزارش فعالان در تبعید، حدود یک هفته از بازداشت غیر قانونی دو تن از معترضین به سخنان یک نماینده مجلس که به قوم “لر” توهین کرده بود، میگذرد و دو نفر از ۱۵ نفر بازداشتی اولیه به نامهای “رضا اکوانیان” و “طاهر اکوانیان” همچنان در بازداشت بسر می‌برند.

در واکنش به این بازداشت غیر قانونی و منع ملاقات و بی خبری از بازداشت شده ها ؛ خانواده رضا و طاهر اکوانیان طی نامه ای خطاب به رئیس جمهور جدید ایران ، آقای روحانی ؛ خواهان آزادی فوری فرزندانشان شدند.

متن کامل این نامه که توسط”کمپین صلح فعالان در تبعید” منتشر میشود،به شرح زیر است:

با سلام و احترام

در شروع کار دولتی که همه ایران امید فراوانی به تدابیرش بسته اند، بل از این شرایط طاقت فرسا به ساحل آرامش گام نهند نماینده ای در خانه ی ملت و در حضور رئیس جمهور ، اعضای دولت و نمایندگان ؛ و در برابر میلیونها بیننده ی ایرانی الفاظی رو به کار برد که باعث سرافکندگی میلیونها هموطن لر شد.

عده ی قلیلی از مردم این شهر که مقیم تهران بودند بدون هیچ وابستگی گروهی در اعتراض به این اتفاق و طی اقدامی خودجوش بنا براین گذاشته اند که در کمال آرامش و به گوش شما و نمایندگان محترم برسانند که ما ” لرها نه به چماق بلکه به سادگی و صداقت شهره ایم ” که سریعا توسط پلیس امنیت دستگیر و در فردای آن روز جز دو نفر از آنان به نام های طاهر اکوانیان و رضا اکوانیان آزاد شدند.

پس از پیگیری های فراوان مشخص شد که این دو نفر در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازداشت هستند، تلاش و پیگیری های مکرر ما پس از چند روز حتی منجر به دانستن علت بازداشت ایشان هم نشد.

آقای رئیس جمهور صحبت از احیای حقوق شهروندی و اخلاق همه ما را به دولت ” تدبیر و امید ” امیدوار نموده است و از شما تقاضا داریم با تدبیر خویش آزادی فرزندانمان را مهیا و نشان دهید که دولت شما شباهتی به دولت قبل در برخورد با شهروندان این آب و خاک ندارد.

با احترام خانواده ی اکوانیان

در پی سخنرانی آقای “بزرگواری” نماینده کهکیلویه و بهمئی که در مخالفت با وزیر پیشنهادی رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران از “چماق لری” در سخنان خود استفاده کرده بود، عصر روز سه‌شنبه ۲۲ مرداد ماه تجمعی اعتراضی در مقابل مجلس شکل گرفت که در پی آن ۱۵ تن از شرکت کنندگان بازداشت شدند.

گفتنی است رضا اکوانیان پیشتر نیز در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و به اتهام «توهین به رییس جمهوری و رهبر در وبلاگ»، «شرکت در تجمعات اعتراضی تهران» ‌ و «ارتباط با بیگانگان از طریق ارسال اخبار و گزارشات» از طرف قاضی طهماسبی رئیس شعبه یکم دادگاه انقلاب یاسوج به یک سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

وی که شاعر، داستان نویس و نویسنده وبلاگ «سالهای خوب سگی‌» میباشد، برای دومین بار حدود ساعت ۳ نیمه شب و در روز یکشنبه چهارم فروردیم ماه ۱۳۹۲ در پی‌ مراجعه ماموران امنیتی به محل سکونتش بازداشت شد.

آقای اکوانیان سرانجام پس از گذشت ۱۷ روز در تاریخ ۲۱ فروردین ماه به قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.

در بازداشت اخیر این وبلاگ نویس، گزارشات حاکی از شکنجه و ضرب و شتم شدید وی دارد.

برخی‌ از آزاد شدگان گفته‌اند که صدای فریاد و ناله‌های رضا اکوانیان درحالی که بازجویی لر زبان برای برسی‌ پرونده او گماشته بودند را شنیده‌اند و بر اساس همین گزارش آقای اکوانیان با بینی‌ خون آلود در زندان اوین مشاهده شده است. تا این لحظه خانواده و نزدیکان ایشان هیچ اطلاع دقیقی‌ از وضعیت سلامتی و محل دقیق نگهداری وی در اوین ندارند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.