شورای اسلامی کار هپکو: ۱۳ سال فقط شیره‌ هپکو را مکیده‌اند

شنبه, 18ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن


شورای اسلامی کار هپکو اراک در نامه‌ای به سه قوه و برخی دیگر از نهادهای حکومتی، اعلام کرد به دلیل سیاست‌های نادرست جمهوری اسلامی، در سیزده سال گذشته فقط «شیره‌ هپکو مکیده‌ شده است».

به گزارش ایلنا، در این نامه‌ ضمن انتقاد دوباره از خصوصی‌سازی این شرکت و عملکرد بانک‌ها و سازمان تامین اجتماعی در قبال آن آمده است: «تهاتر بدهی‌ها در مصوبات و نامه‌ها به ظاهر انجام شده ولی در عمل وقتی پس از سیزده سال مکیدن شیره هپکو به واسطه واگذاری‌های غلط و عامدانه سازمان خصوصی‌سازی، دیگر سرمایه در گردشی برای هپکو نمانده که بتواند تولید را شروع کند.»

شورای اسلامی کار هپکو همچنین نوشته است: «بخشی از حقوق اسفند ماه باقی مانده و حقوق فروردین ماه و سایر مزایا از قبیل بن‌های مناسبتی نیز با توجه به تورم افسار گسیخته، به حساب کارگران واریز نشده است.»

در نامه این شورا به «واردات ماشین آلات معدنی» نیز اعتراض شده و «ضربه به تولید در این شرکت» توصیف شده است. از این رو، شورای اسلامی کار هپکو خواستار «منع ورود و ترخیص این دستگاه‌ها» شده است.

بر اساس این نامه، کارت بازرگانی این شرکت با مشکل روبرو شده و تاکنون هیچ سفارشی از دولت و شرکت‌های زیرمجموعه معدنی و راهسازی برای تولید به این شرکت نرسیده است.

همچنین مدیرعامل هپکو در ماه جاری «به قصد اهداف سیاسی» شرکت را ترک کرده است.
از : ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.