دادگاه انقلاب کاشان چهار عضو یک خانواده را مجموعا به ۳۴ سال حبس و ۶ سال تبعید محکوم کرد

یکشنبه, 19ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا
اکبر شب زنده دار، کبری محمدی، حنیف شب زنده دار و سعید شب زنده دار، چهار عضو یک خانواده در کاشان، توسط دادگاه انقلاب این شهر مجموعا به ۳۴ سال حبس و ۶ سال تبعید محکوم شدند. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، ۳۲ ماه حبس تعزیری برای اکبر، حتیف و سعید شب زنده دار قابل اجرا خواهد بود. این شهروندان در تاریخ ۱۷ آذرماه سال گذشته توسط نیروهای وزارت اطلاعات در کاشان بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اکبر شب زنده دار، کبری محمدی، حنیف شب زنده دار و سعید شب زنده دار، چهار عضو یک خانواده در کاشان، توسط دادگاه انقلاب مجموعا به ۳۴ سال حبس و ۶ سال تبعید محکوم شدند.

بر اساس این حکم که توسط دادگاه انقلاب کاشان صادر و به این شهروندان ابلاغ شده است، اکبر شب زنده دار، حنیف شب زنده دار و سعید شب زنده دار از بابت اتهاماتی از جمله ارتباط با یکی از گروه های مخالف نظام هر یک به ۹ سال و ۸ ماه حبس تعزیری و ۲ سال تبعید محکوم شده‌اند که از این میزان ۷ سال حبس هر یک از آنها به حالت تعلیق درآمده است. همچنین کبری محمدی از بابت اتهام مشابه به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، ۳۲ ماه حبس تعزیری برای اکبر، حتیف و سعید شب زنده دار قابل اجرا خواهد بود.

در تاریخ ۱۷ آذرماه ۹۹ ماموران وزارت اطلاعات در قالب گروه‌های ۱۰ تا ۱۵ نفره به منزل و محل کار اکبر شب زنده دار و همسرش کبری محمدی و دو پسر آنها به نام‌های حنیف شب زنده دار و سعید شب زنده دار یورش برده و آنها را بازداشت کردند.

ماموران پس از بازداشت اقدام به تفتیش منزل و محل کار این شهروندان کرده و برخی از وسایل شخصی آنها ازجمله تلفن همراه، کامپیوتر و … را ضبط کرده و با خود بردند.

کبری محمدی، نهایتا اواسط دیماه سال گذشته با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان کاشان آزاد شد. اکبر شب زنده دار، حنیف شب زنده دار و سعید شب زنده دار نیز اسفندماه سال گذشته با تودیع قرار آزاد شدند.

اکبر شب زنده دار، ۶۵ ساله، کبری محمدی، ۶۰ ساله، حنیف شب زنده دار، ۳۹ ساله و سعید شب زنده دار، ۳۶ ساله هستند.

کبری محمدی، مادر خانواده از بیماری رنج می‌برد و همسر سعید شب زنده دار نیز پیشتر در حالی همسرش در زندان بسر می‌برد، فرزند خود را به دنیا آورد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.