صبا کرد افشاری در اعتراض به وضعیت مادرش در زندان، اعتصاب غذا کرد

دوشنبه, 20ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن
 

خواهر صبا کرد افشاری از فعالان زندانی کمپین «چهارشنبه‌های سفید» از اعتصاب غذای او در اعتراض به وضعیت مادرش که او هم در زندان به‌سر می‌برد، خبر داده است.

 

سوگند کرد افشاری، شامگاه یک‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت در صفحه خود در توییتر نوشته است که خواهرش، صبا از دیروز در اعتراض به محرومیت از ملاقات با مادرش که به دلیل بیماری، ناتوان از انجام کارهای شخصی خود در زندان است، دست به اعتصاب غذا زده است.

سوگند کرد افشاری هم‌چنین نوشته است که خواسته خواهرش آزادی مادرشان است که با توجه به سابقه بیماری احتمال می‌رود به زودی دچار خونریزی معده شود.

صبا کرد افشاری، متولد ۱۳۷۷، یکی از فعالان کمپین «چهارشنبه‌های سفید» بود که خرداد ۹۸ در تهران بازداشت شد. کمپین «چهارشنبه‌های سفید» که به ابتکار مسیح علی‌نژاد به راه انداخته شد مبارزه با «حجاب اجباری» را هدف خود عنوان می‌کند.

دادگاه انقلاب تهران صبا کرد افشاری را به اتهام «تشویق به فساد و فحشا» به ۱۵ سال حبس، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به هفت‌ونیم سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک‌ونیم سال حبس محکوم کرد.

در رای دادگاه تجدیدنظر خانم کرد افشاری که در اسفند ۹۹ صادر شد، با اصلاح «تخلف صورت گرفته قضایی در دادرسی که باعث افزایش دو و نیم برابری میزان محکومیت قابل اجرای او به ۱۵ سال حبس شده بود و همچنین با اعمال قانون کاهش مجازات، ۷ سال و ۶ ماه زندان برای وی قابل اجرا خواهد بود.»

راحله احمدی، مادر صبا کرد افشاری که از فعالیت‌های مدنی دخترش حمایت کرده بود هم به ۳۱ ماه زندان محکوم شد.

خانم احمدی بهمن ۹۸ برای سپری‌کردن دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
از رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.