کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر: هفت تپه الگوی جنبش های مدنی

جمعه, 24ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن



کارگران هفت تپه ؛ میهمانی خورشید را جشن گرفتند. بی گمان کارگران مهمترین گردانندگان عرصه های تولید؛ صنعت و ایجاد اقتصاد پویا در هر کشوری هستند

کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تا قبل از انقلاب بعنوان یکی از بزرگ ترین واحدهای کشت و صنعت نیشکر خاورمیانه و از مهمترین قطب های اقتصادی کشور محسوب می شد.متاسفانه در سال ۱۳۹۴ زیر نظر حاکمیت ناکارآمد و به دلیل سوء مدیریت دولتی ؛ این صنعت مهم تا مرز ورشکستگی پیش رفته و طی یک مزایده ناعادلانه و کاملا رانتی به دو شرکت زئوس و آریاک ( بخش خصوصی) با مدیریت آقای امید اسدبیگی و مهرداد رستمی واگذار شد.

مدیریت ناکارآمد و رانت خوار جدید؛ با پرداخت ۶ میلیارد تومان از ۲۸۶ میلیارد تومان قیمت پایه ؛ از همان ابتدا ؛ منفعت طلبی و زیاده خواهی خود را به نمایش گذاشت.

نادیده گرفتن زحمات کارگران و عرق جبین آنان ؛ فشارهای اهریمنی و بستن قراردادهای ظالمانه ؛کم کردن حقوق و دیر پرداخت کردن دستمزد ها ، تهدید و اخراج کارگران حق طلب ؛ روز به روز بر فقر و فلاکت کارگران افزوده و باعث نارضایتی عمومی کارگران گشت.

کارگران هفت تپه برای احقاق حقوق از دست رفته و نان شب خودو خانواده ؛ و مطالبه گری معیشت و منزلت شان دست به اعتراض زده و در این راستا ؛ با برخوردهای خشونت آمیز لباس شخصی و رفتارهای نادرست امنیتی در فضای کارخانه روبرو شدند. که نتیجه ی أن منجر به ضرب و شتم ؛ دستگیری و زندانی شدن چندین کارگر شد.

مقاومت و پایمردی کارگران هفت تپه ثابت کرد که ارعاب ؛ تهدید ؛ ضرب و شتم ؛ دستگیری و حتی زندان ستمگران تا دندان مسلح و آغشته به خون ؛ در مقابل حق طلبی ستمدیدگان و اتحاد آهنین آنان راه به جایی نبرده و در نتیجه محکوم به شکست می باشد.

کارگران نیشکر هفت تپه علرغم پرداخت هزینه های سنگین در مسیر مطالبه گری ؛ با شهامت و شجاعت تمام عیار ؛ حق و حقوق و اهداف مشترک خود را در سایه ی اتحادی آهنین ؛ و با استفاده از خرد جمعی به دست آوردند.

کانون صنفی معلمان اسلامشهر با ابراز خرسندی و شادمانی از پایمردی و موفقیت کارگران در خصوص دولتی شدن صنعت نیشکر هفت تپه با مدیریت و نظارت شوراهای کارگری ؛ امید آن دارد که این پیروزی تاریخی ؛ در قامت کارگران صنایع فولاد اهواز ؛ هیپکو اراک ؛ کارگران شهرداریها ؛ معلمان بازنشسته و شاغل ؛کادر درمانی و سایر اقشار ستمدیده پدیدار شود، تا همگان در کنار یکدیگر ؛ میهمانی خورشید را ایستاده جشن بگیرند.

کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر
اردیبهشت ۱۴۰۰
از اخبار روز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.