آتش سوزی در جنگل‌های باشت، تقاضای کمک برای اطفای حریق

شنبه, 25ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

 

جنگل‌های شهرستان باشت پس از ۳ روز همچنان در آتش می سوزند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد

جنگل‌های شهرستان باشت پس از ۳ روز همچنان در آتش می سوزند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت گفت: آتش سوزی ارتفاعات روستای شاه بهرام این شهرستان همچنان ادامه دارد.

سید حمید حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: آتش سوزی در ارتفاعات شاه بهرام در نزدیکی کوه لار این شهرستان که حدود ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شروع شده بود با تلاش امدادگران و طبیعت دوستان روز جمعه در یک مرحله مهار شده اما دوباره بعلت وزش باد شدید شعله ور شده و همچنان ادامه دارد.

وی اظهارکرد: هم اکنون ۶۰  نفر از نیروهای امدادی منابع طبیعی، اداری، کوهنوردان نیروهای مردمی، بسیج و سپاه و طبیعت دوست در حال مهار آتش سوزی در این منطقه هستند. این نخستین آتش سوزی گسترده جنگل ها و مراتع این شهرستان در سال جاری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت در خصوص میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی بیان کرد: مساحت عرصه های طبیعی آسیب دیده بر اثر این آتش سوزی پس از برآورد کارشناسی اعلام می شود.

گفتنی است که در سال گذشته ۲۵۵ هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان باشت دچار آتش سوزی شد. مساحت جنگل و مرتع شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار است.

 

اعزام بالگرد جهت کمک به مهار آتش سوزی جنگل‌های باشت

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام بالگرد هلال احمر جهت کمک به مهار آتش سوزی جنگل‌های باشت خبر داد و گفت: تاکنون ۵ سورتی پرواز جهت انتقال نیروها به ارتفاعات محل آتش سوزی انجام شده است.

«غلام‌حسین حکمتیان اصل» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی در منطقه لار شاه‌بهرام شهرستان باشت ادامه دارد پیش بینی می شود که امروز آتش سوزی جنگلهای باشت مهار شود.

وی اظهارکرد: آتش‌سوزی از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه در منطقه شاه‌بهرام شروع شد و نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و نیروهای مردمی، تشکل‌های مردم نهاد، کوهنوردان اداری و سبیج در در تلاش برای مهار آتش سوزی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با هماهنگی فرمانداری شهرستان باشت و مدیریت بحران استان برای بالگرد درخواست دادیم که یک بالگرد هلال احمر به منطقه جهت انتقال نیروها اعزام شده و هم اکنون در حال انتقال نیروهاست.

حکمتیان اصل تصریح کرد: از نیروهای مردمی و دوستداران طبیعت برای مهار آتش‌سوزی استمداد می‌طلبیم که در منطقه حاضر شوند.

وی ادامه داد: از روز گذشته تاکنون نیروی منابع طبیعی با تجهیزات کامل و دستگاه دمنده در منطقه حاضر هستند و پیش بینی می شود آتش‌سوزی تا پایان امروز مهار شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص علت این آتش سوزی بیان کرد: علت آتش سوزی آتش زدن پسماند مزارع از سوی یک کشاورز برای برنج کاری بوده که به عرصه های منابع طبیعی و جنگل‌ها سرایت کرده است.

آتش سوزی در ۲ نقطه شهرستان باشت/استمداد کمک

فرماندار شهرستان باشت از وقوع آتش سوزی در دو نقطه از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

«سیدمسعود حسینی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: آتش سوزی جنگلهای منطقه لار باشت که از عصر پنجشنبه شروع شده همچنان ادامه دارد و حدود ۷۰ نیروی مختلف در حال مهار آتش سوزی هستند و ۳۰ نیروی دیگر در حال اعزام به محل آتش سوزی برای کمک به خاموش کردن آتش هستند.

وی اظهارکرد: از همه کسانی که می توانند به مهار آتش کمک کنند تقااضی کمک داریم.

فرماندار شهرستان باشت خاطرنشان کرد: از دیروز جمعه آتش سوزی جنگلها و مراتع استان فارس همجوار با این شهرستان شروع شده بود که از امروز به جنگلهای منطقه پیچاب شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد سرایت کرده است.

اعزام ۲ بالگرد آبپاش برای مهار آتش جنگل‌های باشت

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام ۲ بالگرد آبپاش جهت کمک به مهار آتش سوزی جنگل‌های باشت خبر داد.

«غلام‌حسین حکمتیان اصل» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: تاکنون ۷ سورتی پرواز جهت انتقال نیروها به ارتفاعات محل آتش سوزی از سوی بالگرد هلال احمر انجام شده است.

وی اظهارکرد: تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی در منطقه لار شاه‌بهرام شهرستان باشت ادامه دارد و دو بالگرد آبپاش سپاه نیز به کمک ما برای مهار آتش سوزی ها آمده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از این بالگردها در فرودگاه یاسوج مستقر شده و یک بالگرد دیگر نیز در منطقه آتش سوزی مستقر شده است که در حال برنامه ریزی برای اطفا حریق در منطقه “لار” و “پیچاب” باشت با بالگردهای آبپاش و اعزام نیروی بیشتر هستیم.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.