احضار مجدد روحانی اهل سنت سردشت به دادگاه روحانیت تبریز

یکشنبه, 3ام شهریور, 1392
اندازه قلم متن

سلام گلنواز روحانی سنی اهل سردشت بار دیگر به دادگاه ویژه‌ روحانیت احضار شد.

بر اساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، دادگاه ویژه‌ روحانیت در تبریز ماموستا سلام گلنواز را احضار کرد. این روحانی اهل سنت باید روز چهارم شهریورماه سال جاری در دادگاه روحانیت تبریز حاضر شود.

بنا به همین گزارش ماموستا گلنواز ضمن تایید این خبر به خبرنگار موکریان در سردشت گفت: “بیست سال است که تحت فشار نیروهای اطلاعاتی و امنیتی هستم و بارها مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته ام.”
وی همچنین در مورد دلایل احضارش به دادگاه گفت: “همه این فشارها و احضارها به خاطر دفاع از مردم کردستان و وضعیت اهل سنت و عضویت در مکتب قرآن و پیروی از کاک احمد مفتی زاده می باشد.”

گفتنی است؛ دادسرای ویژه روحانیت تبریز حق انتخاب وکیل را از این روحانی اهل سنت سلب کرده و با ورود وکلای سنی مذهب بر سر پرونده گلنواز مخالفت کرده اند. به دنبال آن “سلام گلنواز” نیز وکالت وکلای تسخیری توسط دادگاه را برای خود نپذیرفته است. برای چهارمین بار است که امام جماعت مسجد محله‌ی شیوه ابراهیم شهر سردشت به دادگاه ویژه‌ی روحانیت در ارومیه و تبریز احضار می‌شود.

یاد آور می گردد خبرگزاری موکریان پیشتر گزارش کرده بود ماموستا گلنواز در اردیبهشت و خرداد سال گذشته به دادگاه ویژه روحانیت ارومیه احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود وی آخرین بار نیز در هفتم اسفند‌ماه ۹۱ از سوی دادگاه روحانیت تبریز احضار گردیده‌ و دادگاهی شده ‌بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.