غزاله شارمهد: وکیل تسخیری برای کمک به پدرم ۲۵۰ هزار دلار پول می‌خواهد

چهارشنبه, 5ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن

 

جمشید شارمهد
جمشید شارمهد
 

غزاله شارمهد، دختر جمشید شارمهد که در ایران زندانی است، در یک توییت نوشت که وکیل تسخیری برای کمک به پرونده پدرش درخواست ۲۵۰ هزار دلار پول کرده است.

خبر ربوده شدن آقای شارمهد در دوبی و انتقال او به تهران توسط ماموران حکومت ایران روز ۱۱ مردادماه ۱۳۹۹ منتشر شد. جمهوری اسلامی آقای شارمهد را به مشارکت در عملیات بمب‌گذاری در حسینیه‌ای در شیراز متهم کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل اواخر فروردین‌ماه گذشته هشدار داد که آقای شارمهد، زندانی ۶۶ ساله ایرانی-آلمانی، با خطر اعدام روبه‌روست و در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه ایران خواستار آزادی این زندانی سیاسی شد.

 

حال دختر این زندانی عقیدتی در توییتی نوشته است که وکیلی که قوه قضاییه برای دفاع از جمشید شارمهد تعیین کرده است از خانواده او درخواست ۲۵۰ هزار دلار پول کرده است.

غزاله شارمهد که در آمریکا زندگی می‌کند ضمن انتقاد از نظام قضایی در ایران نوشته است: «رضا دُردی‌زاده، وکیل معتمد رژیم،… از خانواده من ۲۵۰ هزار دلار پول خواسته است، وگرنه برای کمک به پدرم تلاشی نخواهد کرد.»

نام رضا دردی‌زاده در برخی از گزارش‌ها به عنوان وکیل تسخیری علی یونسی، دانشجوی نخبه زندانی، نیز آمده است.

بر اساس تبصره‌ای که در دوران ریاست صادق لاریجانی به ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری افزوده شد، متهمان «جرائم امنیتی» یا «جرائم سازمان‌یافته»، در مرحله تحقیقات مقدماتی باید وکیل خود را تنها از میان وکلای مورد تأیید رئیس قوه انتخاب کنند.

این مصوبه انتقادهای گسترده جامعه حقوقدانان و نهادهای مدافع حقوق بشر را برانگیخت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.