زاینده رود نگاه ملی می خواهد، راه حلهای کوتاه‌مدت و بلندمدت برای عبور از بی‌آبی

چهارشنبه, 5ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن
زاینده رود نگاه ملی می خواهد/راه حلهای کوتاه‌مدت و بلندمدت برای عبور از بی‌آبی

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: مساله زاینده رود نیاز نگاه ملی است و با راه حل های کوتاه مدت و بلندمدت می توان برای حوضه زاینده رود چاره ای اساسی اندیشید.

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار داشت: مساله زاینده رود برای فلات مرکزی ایران مهم و حیاتی است. خشکی ده ماهه زاینده رود علاوه بر اینکه زندگی در فلات مرکزی را تنش آبی مواجه کرده است تامین آب شرب را هم با مشکلاتی روبرو کرده است که امیدواریم تا یک ماه آینده سامانه دوم آبرسانی به بهره برداری برسد.

وی افزود: نیاز است که خسارت حقابه کشاورزان پرداخت شود چراکه ۱۰ماه می شود که زاینده رود خشک است. برای حل مشکل حوضه زاینده رود نیاز است که راه حل های کوتاه مدت و بلندمدت در نظر گرفته شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم تصریح کرد: مشکلات حوضه زاینده رود حل شدنی است و با اقتدار کافی می توان راه حل های کوتاه مدت را پیش برد و برای راه حل های بلندمدت چاره ای اندیشید.

وی اضافه کرد: مساله حوضه زاینده رود نیازمند نگاه ملی است و امیدواریم چاره ای اساسی برای زاینده رود و آب شرب مردم اصفهان در نظر گرفته شود.

گفتنی است روز گذشته، سه شنبه، چهارم خردادماه، مهدی طغیانی در نطق خود در مجلس به وضعیت مدیریت حوضه آبریز زاینده رود معترض شد و همزمان با اعتراض نماینده مردم اصفهان و ورزنه در مجلس یازدهم، عده ای از کشاورزان تراکتورهای خود را به مرز انتقال آب به استان یزد بردند.

صنف کشاورزی در جلسات عدیده ای با مسئولان در حال چانه زنی حقابه برای کشت تابستانی است چراکه بیش از ۱۰ ماه است که کشت محصول آنها انجام نشده و اخباری که به خبرآنلاین اصفهان رسیده  حاکی از تخصیص مقداری آب برای کشت کشاورزان شرق و غرب است اما صنف کشاورزی در حال رایزنی برای دریافت آب مورد نیاز برای اتمام کشت است و معتقد است آبی که برای کشاورزان در نظر گرفته شده پاسخگو نیاز کامل آبی کشت محصولاتشان نیست و ممکن است در میانه راه کشت آنها به برداشت نرسد! 

خبرآنلاین


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.