بیانیه سازمان ادوار تحکیم وحدت در سومین سالگرد بازداشت حسن اسدی زیدآبادی

دوشنبه, 4ام شهریور, 1392
اندازه قلم متن

asadi-zeidabadi

ادوار نیوز: سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) در سومین سالگرد بازداشت حسن اسدی زیدآبادی فعال حقوق بشر و عضو ارشد این سازمان با صدور اطلاعیه ای ضمن اشاره به تلاش ها و زحمات بی شائبه این فعال خوشنام حقوق بشر در راه دفاع از حقوق شهروندان و پیگیری حفوف زندانیان سیاسی که اسدی زیدآبادی پیش از بازداشت خود، به آن اهتمام می ورزید از مسئولان امر خواست تا هر چه زودتر این زندانی سیاسی و دیگرانی چون وی که پس از انتخابات خرداد ۸۸ بازداشت و زندانی شده اند را آزاد نمایند و از کلیه دلسوزان این کشور نیز تلاش برای پایان دادن به این وضعیت را خواستار شد.

به گزارش ادوار نیوز ارگان رسمی سازمان ادوار تحکیم وحدت متن این بیانیه به شرح زیر است:

مرداد ماه امسال که گذشت، سومین سال بازداشت حسن اسدی زید آبادی دبیر کمیته حقوق بشر سازمان دانش آموختگان ایران(ادوار تحکیم وحدت) بود.

حسن اسدی زیدآبادی دوبار پس ازحوادث انتخابات خرداد ۸۸ بازداشت شد. بار اول در آبان ماه، که بیش از چهل روز را در بند ۲۴۰ گذرانده و پس از آن به قید کفالت آزاد شد. ماموران امنیتی در آخرین روز مرداد سال ۱۳۸۹ حسن اسدی را در حالی که در تلاش برای پیگیری وضعیت اعضای بازداشت شده سازمان ادوار تحکیم وحدت بود بار دیگر بازداشت کردند.

وی در شهریور سال ۸۹ از سوی دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. حکمی که اسدی زیدآبادی آن را متناسب با اتهامات وارده ندانسته و با تشریح موارد نقض قانون در جریان رسیدگی به پرونده اش، خواستار بازنگری در حکم صادره علیه خود شد، درخواستی که بی پاسخ ماند.

بازداشت و محکومیت این فعال برجسته حقوق بشر با اعتراض سازمان‌ها و نهادهای بین المللی رو به رو شد. در ۲۰ آذر ۱۳۸۸ گروه سازمان های حقوق بشری در آسیا و اقیانوسیه طی نامه‌ای سرگشاده به آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه نگرانی خود را در باره آزار و اذیت اعضای سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) ابراز داشتند.

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) که اسدی زید آبادی از اعضای ارشد و تاثیرگذار آن به شمار می آید و با هدف ارائه الگویی از فعالیت سیاسی-اجتماعی مبتنی بر دفاع از حقوق بشر پا به عرصه سیاسی ایران گذاشت، در دهه گذشته ارتقای وضعیت “حقوق بشر” در ایران را سیاست اصولی خود قرار داده است.

هم از این رو در نیمه دهه ۸۰ کمیته حقوق بشر سازمان دانش آموختگان ایران با همت و پیگیری حسن اسدی زید آبادی دانش آموخته رشته حقوق بشر دانشگاه علامه طباطبایی شکل گرفت تا پیگیری وضعیت حقوق بشر و تلاش برای ارتقای آن به عنوان اولویت سیاست سازمان ادوار تحکیم به شکلی نظام مند پیگیری شود.

حسن اسدی زید آبادی در سال های پیش از انتخابات ۱۳۸۸ با برگزاری نشست های مختلف حقوق بشری از جمله نشست رسیدگی به وضعیت بازداشتگاه کهریزک در زمستان ۱۳۸۷ (۶ماه پیش از فجایع رخ داده در کهریزک) تلاش های نظام مندی را برای بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران انجام داد.

اسدی زید آبادی همچنین نماینده سازمان ادوار تحکیم وحدت در کمیته “پیگیری بازداشت های خودسرانه” بود.

این کمیته، نهادی متشکل از نمایندگان گروه های مختلف اصلاح طلب و تحول خواه بود که پیگیری وضعیت بازداشت شدگان را سرلوحه کار خود قرار داده بود.

به دنبال برگزاری انتخابات سال ۱۳۸۸ و اعتراضات وسیع مردمی در مخالفت با نتیجه این انتخابات، که به شکل گیری جنبش سبز انجامید، اسدی زید آبادی به دفاع همه جانبه از اعضای ارشد بازداشت شده ادوار تحکیم عبدالله مومنی و احمد زید آبادی پرداخت.

تلاش های اسدی زید آبادی در طول سال ۸۸ و نیمه اول سال ۸۹ سندی پرافتخار برای این فعال سیاسی و حقوق بشر در دفاع از حقوق مردم و حقوق بازداشت شدگان انتخاباتی است.

اینک سه سال از بازداشت حسن اسدی می گذرد. سازمان دانش آموختگان ایران ضمن اینکه فعالیت های حسن اسدی زید آبادی در دوران حضور موثر در شورای مرکزی این سازمان و همچنین کمیته حقوق بشر را افتخاری برای این مجموعه می داند و از مواضع این عضو خود دفاع می کند، از مسوولان امر بار دیگر می خواهد تا ضمن آزادی فوری اعضای زندانی خود بر مسیر عقلانیت، انصاف و رواداری گام بردارند.

این سازمان همچنین از کلیه دلسوزان این کشور تقاضا دارد برای پایان دادن به این وضعیت تمامی مساعی خود را به کار بندند. وضعیتی که بی شک خسارات فراوانی که در طی سالهای اخیر بر کشور وارد آمده است را تشدید خواهد کرد.

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) شهریور ماه هزار و سیصد نود و دو


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.