ادعای رئیس زندان‌ها: سپیده قلیان از شرایط و امکاناتش در زندان راضی است

شنبه, 8ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن
 

مدیر سازمان زندان‌های ایران در بازدید از زندان بوشهر با سپیده قلیان، فعال مدنی که در پرونده اعتراضات هفت‌تپه به پنج سال حبس محکوم شد، دیدار کرده است.

محمدمهدی حاج محمدی در توییتی که روز جمعه، ۷ خرداد، در این زمینه منتشر کرد نوشته است که سپیده قلیان «روحیه خوبی» داشته، از «شرایط و امکانات در اختیارش راضی بود» و شیرینی‌پزی می‌کند ولی «بابت سختی رفت و آمد خانواده‌اش نگران بود».

این مقام مسئول نه به دلیل آن که چرا خانم قلیان از زندان سردرآورده اشاره کرده است و نه به تبعید او از تهران به بوشهر.

خانم قلیان روز ۲۰ اسفند سال گذشته با «دست‌بند و پابند» از زندان اوین تهران به زندان بوشهر تبعید شد.

خانواده سپیده قلیان ساکن شهر دزفول هستند. مسئولان زندان به سپیده قلیان گفته بودند که او را به زندان سپیدار اهواز منتقل می‌کنند، ولی به وعده خود عمل نکردند.

خانواده خانم قلیان باید برای ملاقات احتمالی با این زندانی حدود ۱۵۰ کیلومتر از شهر دزفول تا اهواز را طی کنند.

سپیده قلیان آبان ۹۷ همراه با حدود ۲۰ تن از کارگران هفت‌تپه و فعالان کارگری در پلیس امنیت شهرستان شوش بازداشت و سپس به اهواز منتقل شد. او و همچنین اسماعیل بخشی پس از آزادی از زندان اعلام کردند که شکنجه شده‌اند.

با این حال قوه قضائیه نه تنها هیچ تحقیقی درباره موضوع شکنجه انجام نداد، بلکه سپیده قلیان را این بار به پنج سال حبس محکوم کرد و تلویزیون جمهوری اسلامی نیز گزارشی با عنوان «طراحی سوخته» علیه آقای بخشی، خانم قلیان و چند فعال کارگری پخش کرد و آن‌ها را به «گروه‌های برانداز در خارج از کشور» منتسب کرد.

سپیده قلیان، ۲۵ ساله، علاوه بر محکومیت پنج ساله در پرونده اعتراضات هفت‌تپه، دو پرونده دیگر با اتهام انتشار اخبار زندانیان عرب و افشای نقش بازجو-خبرنگاری آمنه‌سادات ذبیح‌پور، خبرنگار صداوسیما، نیز دارد که تاکنون نتیجه آن اعلام نشده است.

قاضی اجرای حکم پرونده سپیده قلیان از او خواسته است «درخواست عفو به رهبری» بنویسد و پس از مخالفت خانم قلیان با نوشتن این نامه، از تیرماه سال ۹۹ او برای گذراندن دوره محکومیت پنج ساله خویش به زندان منتقل شد.
از رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.