ارسنجان؛ متخلفان محیط زیستی به خرید علوفه برای گوزن‌های زرد محکوم شدند

چهارشنبه, 19ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – رییس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان از صدور حکم جایگزین حبس برای متخلفان محیط زیستی خبر داد. بر اساس این حکم متهمان به تحویل ۲ تن علوفه خشک زمستانی به انبار سایت گوزن زرد، محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، متهمانی که اقدام به زنده گیری حیوانات وحشی با استفاده از سگ‌ های شکاری آموزش دیده کرده بودند، به خرید علوفه برای گوزن‌های زرد محکوم شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان گفت: یگان حفاظت محیط زیست ارسنجان در حین گشت و کنترل مناطق، متخلفانی که با ورود غیر مجاز به پارک ملی بختگان اقدام به تعقیب پستانداران شبگرد (تشی) از طریق سگ‌های شکاری آموزش دیده کرده بودند، دستگیر کردند.

حسن ابراهیمی افزود: پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارجاع شد که با رای سبز قاضی شعبه ۱۰۱ کیفری دو ارسنجان در اجرای مجازات‌های جایگزین حبس و به منظور جبران خسارت و حمایت از محیط زیست به ویژه احیا گونه ارزشمند گوزن زرد ایرانی، متخلفان اقدام به تحویل ۲ تن علوفه خشک زمستانی به انبار سایت گوزن زرد کردند

گفتنی است با تصویب قانون مجازات جدید در فصل نهم آن به مجازات‌های جایگزین اشاره شده است. بر اساس این قانون قضات می‌توانند با توجه به شرایط متهم و داشتن برخی شروط از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند؛ به عنوان مثال یکی از شروط اجرای این قانون رضایت داشتن فرد محکوم است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.