داود و ایوب شیری از دستگیر شدگان اعتراضات آبان ۹۸ جهت تحمل حبس وارد زندان مرکزی تبریز شدند

شنبه, 22ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن

 


استان‌وایر- داود و ایوب شیری فعالین مدنی آذربایجانی امروز ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام ، بازداشت و جهت سپری نمودن دوران محکومیت به زندان مرکزی تبریز منتقل شدند.

هر کدام از این فعالین مدنی آذربایجانی توسط شعبه ۱ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند.

پیش‌تر، داود شیری در مرحله بدوی توسط شعبه دو دادگاه انقلاب تبریز به سه سال حبس تعریزی محکوم شده بود. در نهایت این حکم توسط شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی به شش ماه حبس تعزیزی کاهش پیدا کرد.

پیشتر ایوب شیری نیز بعد از دستگیری پس از ۸۲ روز بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی تبریز  انتقال داده شده بود.

وی  پس از چندین روز بلاتکلیفی و تا پایان فرایند دادرسی با قرار وثیقه آزاد شده بود تا اینکه رای پرونده وی صادر شد.

ایوب شیری براساس رای دادگاه به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود که این حکم به مدت یک سال به حالت تعلیق در آمده بود.

گفتنی است داود و ایوب شیری هم‌زمان با تظاهرات گسترده در اعتراض به افزایش ناگهانی قیمت بنزین در سال ۱۳۹۸، همراه با تعداد زیادی از دیگر فعالان مدنی آذربایجانی هم‌چون «محمد محمودی»، «اکبر مهاجری»، «شاهین برزگر»، «روزبه پیری»، «یاشار پیری»، «ناصر خلوصی»، «بابک حسینی مقدم» و… در شهر تبریز دستگیر و پس از حدود ۱۰۰ روز بازداشت موقت، با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی در تاریخ هفتم اسفند ۱۳۹۸ آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.