برگزاری پنج تجمع اعتراضی توسط کشاورزان، رانندگان بازنشسته، کارگران و خانواده های بیماران MSA در شهرهای مختلف ایران

شنبه, 22ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا –  روز شنبه ۲۲ خردادماه، شماری از کشاورزان شلتوک‌کار خوزستان در مقابل ساختمان استانداری، جمعی از رانندگان بازنشسته شرکت واحد اتوبوسرانی در مقابل ساختمان اداره مرکزی این شرکت واقع در تهران، شماری از کارگران نگهداری پیمانی خط ۵ قطار شهری تهران در مقابل درب ایستگاه مترو هشتگرد، گروهی از سهامداران زیان دیده صرافی کریپتولند در مقابل ساختمان دادسرای جرائم اقتصادی واقع در تهران و همچنین شماری از خانواده بیماران SMA در مقابل ساختمان وزارت بهداشت، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۰، شماری از کشاورزان شلتوک‌کار خوزستان، در اعتراض به منع کشت تابستانه و محرومیت از آب کشاورزى، در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی ماهشهر ضمن بیان اینکه مسئولان استان به دلیل کمبود ورودی سدها، حجم خروجی آن را که در زهکش شلتوک سرازیر می‌شود کاهش داده‌اند، گفت: کشاورزان که هزینه‌های بالایی را بابت اجاره زمین و دیگر مسائل مربوط به کشت متحمل شده‌اند، به تصمیم محدود کردن ورودی آب معترض هستند.

حامد یوسفی افزود: برای نمونه کشاورزانی که زمین اجاره کرده‌اند، برای هر هکتار بین ۶ تا ۱۰ میلیون تومان اجاره می‌پردازند.

دبیر صنفی نظام کشاورزی ماهشهر با بیان اینکه کشاورزان می‌گویند که کاهش ورودی آب به زمین‌های آن‌ها بی‌سابقه است، گفت: «این کشاورزان از مسیرهای آب رو برای شلتوک‌کاری استفاده می‌کنند و سهمیه آب برای آن‌ها بسیار مهم است.»

 

تجمع رانندگان بازنشسته اتوبوسرانی

به گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی، امروز شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۰، جمعی از رانندگان بازنشسته شرکت واحد اتوبوسرانی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان اداره مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی واقع در تهران، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، رانندگان معترض از جمله مطالبات‍شان را پرداخت سنوات پایان خدمت خود عنوان کرده اند.

شهروندان معترض گفته اند که  تا زمان دریافت حق سنوات این تجمع ادامه خواهد داشت.

تجمع کارگران ایستگاه هشتگرد متروی تهران

به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران نگهداری پیمانی خط ۵ قطار شهری تهران در ناحیه کرج به هشتگرد، در پی فراخوان قبلی و در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی‌شان، در مقابل درب ایستگاه مترو هشتگرد، دست به اعتصاب تجمع اعتراضی زدند.

کارگران حاظر در این تجمع که سه ماه حقوق و حق بیمه آنها پرداخت نشده است، می گویند: بیش از ۱۵۰ نفر هستیم که با پرداخت نشدن حقوقمان دچار مشکلات معیشتی شده‌ایم و درخواست کارگران در تجمع امروز تسریع در پرداخت حداقل بخشی از معوقات مزدی است.

این کارگران گفتند: اعتراض صنفی امروز خود را در حالی برپا کرده‌ایم که جدا از سه ماه حقوق معوقه در حال حاضر حق بیمه بهمن و اسفند ۹۹ و اردیبهشت سال جاری (۱۴۰۰) کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

کارگران معترض در خاتمه تصریح کردند: بخش دیگری از نگرانی ما مربوط به قراردادها است. چون شرکت پیمانکار هنوز با کارفرمای اصلی قراردادی ندارد در نتیجه کارفرما هم از عقد قرارداد با ما کارگران خودداری می‌کند.

آن‌ها می‌گویند: ما فاقد امنیت شغلی هستیم و پیمانکاران هر زمانی که اراده کنند ما را از کار بیکار می‌کنند.

تجمع مالباختگان صرافی کریپتولند

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۰، گروهی از سهامداران زیان دیده صرافی کریپتولند، در مقابل ساختمان دادسرای جرائم اقتصادی واقع در تهران، دست به تجمع زدند.

تجمع کنندگان خواستار رسیدگی به مطالباتشان از جمله فراهم آوردن امکان برداشت پول و رمز ارزهای خود هستند.

تجمع خانواده بیماران SMA

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۰، شماری از خانواده بیماران SMA، در اعتراض به عدم واردات دارو، در مقابل ساختمان وزارت بهداشت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

گفته می شود که در سه سال اخیر به خاطر عدم ورود دارو به کشور، بیش از ۱۰۰ بیمار SMA جان خود را از دست داده و صدها بیمار دیگر ناتوان تر شده اند.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.