اصغر امیرزادگان به دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد احضار شد

چهارشنبه, 26ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن
چهارشنبه, ۱۶ ژوئن ۲۰۲۱

استان‌وایر- «هرانا» از احضار «اصغر امیرزادگان»، معلم و فعال صنفی معلمان به دادسرای عمومی و انقلاب «فیروزآباد» خبر داده و نوشته در احضاریه کتبی که روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ برای او صادر شده است، از او خواسته‌اند ظرف مدت پنچ روز از دریافت احضاریه، خود را به دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی کند.

این فعال صنفی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود با تایید این خبر نوشت: «چون دادگاه غیرمستقل این حق ما را که مسلم هست، مصداق تبلیغ علیه نظام می‌دانند، پس من در جلسه دادگاه حاضر نمی‌شوم تا راحت حکم بدهند.»

در بخش دیگری از این یادداشت با اشاره به کاندیداتوری «ابراهیم رئیسی»، ریاست قوه قضاییه ایران آمده است: «دادگاه تحت امر آقای رئیسی از یک طرف مطالبه گران بحق را سرکوب می‌کند و از طرف دیگه از مطالبه گران دعوت می‌کند به او رای بدهید تا مشکل مملکت حل شود!»

اصغر امیرزادگان یکی از فعالان صنفی معلمان است که فراخوانی در خصوص تحریم انتخابات ریاست جمهوری را امضا کرده بود.

او در سال ۱۳۹۸ توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری فیروزآباد به اتهام‌های «توهین به مقامات» و «تبلیغ علیه نظام» به یک سال و شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد. 

احکام صادر شده برای امیرزادگان هر یک برای مدت ۱۸ و ۲ سال به حالت تعلیق درآمده‌اند.

اصغر امیرزادگان یکی از معلمان و فعالان صنفی است که در سال ۱۳۹۷ به اتهام ارسال عکس و ویدیو برای رسانه‌های خارج از کشور بازداشت شد. او با رد اتهامات و با تعیین قرار وثیقه‌ای ۳۰ میلیون تومانی، به صورت موقت آزاد و سپس از اتهامات تبرئه شد.

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، فشار بر روی فعالان سیاسی، صنفی، معلمان و کارگران و هم‌چنین دانشجویانی که در کمپین‌های تحریم انتخابات شرکت کرده‌اند، افزایش داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.