عکاس ایرانی و صحنه‌های موسیقی جهانی

پنجشنبه, 27ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن
پونه غنا
پونه غنا

در میان این هنرمندان عکاس آوانگارد، نام یک زن ایرانی آمریکایی هم به چشم می‌خورد که در چند سال اخیر موفق شده خود را به عنوان یک عکاس معتبر و خوش‌ذوق دردنیای موسیقی و سرگرمی معرفی کند.

پونه غنا از پدر و مادری ایرانی در ایالت تگزاس آمریکا به دنیا آمد. پدر و مادر پونه در دهه هشتاد میلادی از ایران به آمریکا مهاجرت می‌کنند و در هیوستون آمریکا مشغول به زندگی می‌شوند.

 

او عکاسی را از دوران دبیرستان و از سن ۱۶ سالگی شروع می‌کند. در دوران دبیرستان تنها دوست و همبازی پونه دوربین عکاسی‌اش می‌شود و با وجود فشار خانواده و پدرش برای تحصیل در رشته داروسازی، حرفه عکاسی را انتخاب می‌کند.

پس از دوران دبیرستان با پس‌اندازش برای شرکت در یک فستیوال موسیقی راهی آلمان می‌شود. همین سفر باعث مشود تا به عکاسی از فستیوال‌ها و گروه‌های موسیقی علاقه‌مند شود و تعدادی از عکس‌هایش مورد توجه مجله‌های مختلف قرار بگیرد.

پس از شروع همکاری با مجله‌های همچون پیچ فورک و عکاسی از چند گروه موسیقی شناخته‌شده، مجله موسیقی ان‌ام‌ای به او پیشنهاد همکاری می‌دهد.

پونه توانسته با خوانندگان و گروه‌هایی چون بیلی آیلیش، فولز، تراویس اسکات، آرکتیک مانکیز همکاری داشته باشد و بسیاری از عکس‌هایش در مجله‌هایی مانند رولینگ استونز، بیلبورد، فندر و کلسیک راک به چاپ رسیده است.

او از سال ۲۰۱۴ به انگلستان نقل مکان کرده و فعالیت هنری خود را در آنجا ادامه می‌دهد.

رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.