نامه یکی از شاکیان سعید طوسی به ابراهیم رئیسی؛ “از شما انتظار رسیدگی به پرونده را داشتیم که محقق نشد”

پنجشنبه, 27ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا – یکی از قربانیان پرونده محمد گندم نژاد طوسی (سعید طوسی) طی نامه ای خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، خواستار رسیدگی وی به این پرونده شد. در بخشی از این نامه آمده است، “جناب آقای رئیسی ما شاکیان مظلوم توقع داشتیم که شما این پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال کنید که مجددا مورد بررسی قرار گیرد و عدالت برقرار شود. ولی متاسفانه هیچ اقدامی توسط شما صورت نگرفت”. در مردادماه سال ۹۱، تعدادی از نوجوانانی که توسط سعید طوسی معلم قرآن و از قاریان نزدیک به بیت رهبری، مورد تعارض و آزار جنسی قرار گرفته بودند، از نامبرده شکایت کردند. پس از گذشت قریب به ۱۰ سال از آن ماجرا پرونده کماکان بی نتیجه مانده و دخالت مسئولان متعدد به جهت بی گناه نشان دادن متهم به وضوح صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انصاف نیوز، یکی از شاکیان محمد گندم نژاد طوسی (سعید طوسی)، معلم و قاری قرآن نزدیک به بیت رهبری که متهم به آزار جنسی شاگردان خود است، طی نامه ای خطاب به ابراهیم رئیسی، خواستار رسیدگی وی به پرونده مذکور شد.

متن کامل این نامه در ادامه می آید:

“در یکی از شب‌های ماه رمضان همین امسال (سال۱۴۰۰)، شبکه سه یک سخنرانی اخلاقی از مقام رهبری در سیمای ملی پخش می‌‌کرد که سخنانی تامل برانگیز را مطرح می‌کردند. ایشان حدیثی را نقل کردند که مضمونش این بود: (برحذر باش از اینکه به کسی ظلم کنی که هیچ کسی را ندارد که از او دفاع کند مگر خدا) ایشان در ادامه بیان نمودند: «ظلم به هرکسی حرام و گناه است. اما این را به خصوص ذکر کرده که ظلم به کسی که کسی را ندارد که از او دفاع کند، ناصری جز خدا ندارد از این بر حذر باش. اما کسی که هیچ‌گونه پارتی ندارد، نه با یک آدم معروف و قدرتمندی پیوند دارد نه جزء و عضو مجموعه‌ی بانفوذیست، انسان‌های لئیم و پست انگیزه‌شان برای ظلم به چنین آدمی بیشتر است. این یک جهت است این را به خصوص مورد تأکید قرار دادند. یک جهت دیگر این است که این ظلم زودتر از ظلم‌های دیگر دامن گیر انسان خواهد شد، چون ظلم بالاخره دامنگیر انسان می‌شود. خلاصه کسی را که در موضع ضعف می‌بینید بهش فشار نیاورید، ظلم بر او نکنید. این برای همه است. برای ما که ممکن است مسئولیتی در جایی داشته باشیم امکاناتی، اقتداری به نحوی در دست ما باشد این معنا خیلی مهم‌تر است.»

جناب سید ابراهیم رئیسی، ریاست قوه عدلیه

باسلام؛ همانطور که مستحضر هستید دادستان کل کشور جناب آقای منتظری رأی دادگاه تجدیدنظر مبنی بر برائت متهم را خلاف شرع بیّن تشخیص دادند و در ۴ صفحه در ۷بند در تاریخ ۹۸/۳/۷ به شماره ۹۰۰۰/۱۹۸۷۷/۱۰۰ به حوزه ریاست ارجاع شده و از حضرتعالی درخواست تجویز اعاده دادرسی کرده‌اند و نظر مرحوم تویسرکانی مشاور شما و نامه ایشان به آقای بختیاری رئیس حوزه ریاست مبنی بر لزوم حضور یافتن سخنگوی دستگاه قضاء آقای غلامحسین اسماعیلی نزد رئیس قوه قضائیه برای پاره‌ای از توضیحات در پرونده موجود است.

جناب آقای رئیسی توقع شاکیان مظلوم این پرونده این بود که حضرتعالی پرونده را به دیوانعالی کشور ارسال می‌کردید که مجدداً مورد بررسی قرار گیرد تا عدالت بدست شما جاری و ساری گردد ولی متاسفانه هیچ کاری انجام ندادید!

ما توقع داشتیم این بدعت غیرقانونی که هر کس در شرایط متهم جرمی مرتکب شد نباید در دادگاه محاکمه شود بدست حضرتعالی که داعیه مبارزه با فساد و شکستن خطوط قرمز را در اجرای عدالت دارید شکسته گردد. ما توقع داشتیم با آقای غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضاء برخورد جدی می‌کردید که چرا پرونده را که معدّ صدور رأی توسط قاضیان محترم شعبه ۵۶ آقایان اهوارکی و رمضانی و آژیده در دادگاه تجدیدنظر بود از شعبه گرفته و دادرسی را به‌مدت ۲سال بدون جهت و بصورت غیرقانونی به نفع متهم متوقف کرده و موجب اطاله دادرسی شده است!‌

و بعد از ۲ سال بافشارهای برخی نمایندگان شریف از مجلس شورای اسلامی آقای غلامحسین اسماعیلی با شتاب و عجله پرونده را با وجود اینکه ریاست محترم شعبه ۵۶ و مستشاران محترم آن در سر کارشان حاضر بودند، به دو مستشار عاریتی از شعب دیگر احاله کردند تا حکم تبرئه متهم را صادر کنند.

جناب رئیسی آیا اینکار ظلم مسلم به شاکیان این پرونده نیست؟ جناب رئیسی در این پرونده فرایند دادرسی به درستی رعایت نشده و خلاف قانون در آن صورت گرفته است با این حساب نه تنها پرونده آقای سعید طوسی را عادلانه مورد بررسی قرار ندادید بلکه به متخلف مسئولیت هم دادید!

یا آقای رضا کیانمنش که در سال۹۱ بازپرس این پرونده بود و قرار مجرمیت را برای متهم صادر کرده بود و دادستان تهران آقای عباس جعفری دولت آبادی هم تأیید کرده بود و پرونده می‌بایست به دادگاه ارسال می‌شد با نظر مشورتی شیخ علی خلفی که الآن در عالم برزخ بسر میبرند و به دستور آقای صادق لاریجانی منجر به منع تعقیب گردید. به آقای کیانمنش گفتیم چرا از نظرت عدول کردی و قرار مجرمیت را به منع تعقیب مبدل ساختی؟ مرتب می‌گفت من حجت شرعی داشتم! پرسیدیم جایی که پرونده شاکی خصوصی دارد، حجت شرعی چه معنایی دارد؟! گفتیم اگر بچه‌ی خودت هم بود حجت شرعی را اعمال می‌کردی؟ با لبخند ملیحانه‌ای گفت: نمی‌دانم!

جناب آقای رئیسی!

این پرونده محک خیلی خوبی برای اثبات صدق سخنان حضرتعالی بود. به همین خاطر بود که ۲سال پیش از طریق نماینده محترم مجلس جناب آقای دکتر محمود صادقی نامه‌ای حضور شما نوشتیم که حق ضایع شده ما را به ما برگردانید، ولی متاسفانه اقدامی صورت نگرفت.
در قسمت اول مناظرات ریاست جمهوری بیان کردید که این همه از من انتقاد می‌شود ولی نادیده می‌گیرم اما انتقاد ما از شما به حق است، شما باید به این انتقادات ترتیب اثر بدهید وگرنه تنها شنیدن انتقادات چه فایده‌ای دارد؟!

در نهایت از شما تقاضا داریم تا این پرونده را عادلانه مورد بررسی قرار دهید تا صدق سخنان شما برای مردم شریف ایران به اثبات برسد و مطمئن باشید اگر در جامعه‌ای قوه‌قضائیه اصلاح نشود، هیچ چیز اصلاح نخواهد شد”.

در مردادماه سال ۹۱، تعدادی از نوجوانانی که توسط محمد گندم نژاد طوسی، معلم قرآن و از قاریان نزدیک به بیت رهبری، مورد تعارض و آزار جنسی قرار گرفته بودند، از نامبرده شکایت کردند. پیشتر نیز یکی از قربانیان این واقعه طی نامه ای، از بی نتیجه ماندن پرونده مذکور پس گذشت قریب به ۱۰ سال از آن ماجرا خبر داده و گفته بود؛ این پرونده پس از کش و قوس های بسیار کماکان بی نتیجه مانده است و دخالت مسئولان متعدد به جهت بی گناه نشان دادن متهم به وضوح صورت گرفته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.