جلوگیری از ورودعبدالفتاح سلطانی عضو موسس کانون مدافعان حقوق بشر، نرگس محمدی نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر و دو وکیل همراه به شازند اراک با «توهین‌، خشونت و ضرب‌و‌شتم»

پنجشنبه, 27ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن

نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، خبر داد که ماموران وزارت اطلاعات با «توهین‌، خشونت و ضرب‌و‌شتم» مانع ورود او و شماری از وکلا به شازند اراک و دیدار با خانواده محمد نجفی،‌ وکیل زندانی،‌ شده‌اند.

او  گفت که به همراه عبدالفتاح سلطانی عضو موسس کانون مدافعان حقوق بشر، مصطفی نیلی و آرش کیخسروی، سه وکیل، و همچنین  شهناز اکملی، مادر مصطفی کریم‌بیگی از کشته‌شدگان اعتراضات ۸۸، قصد داشتند برای دیدار با خانواده محمد نجفی به شازند در نزدیکی اراک بروند.

به گفته محمدی، ماموران وزارت اطلاعات خودروی آنان را در میدان این شهر متوقف کرده و با برخوردی «خشونت‌آمیز و توهین‌آمیز»، تلفن‌های همراهشان را گرفته و مصطفی نیلی را «ضرب و شتم کردند».

محمدی گفت که ماموران هیچ حکم قضایی نداشتند و ابتدا تنها نامه درخواست وزارت اطلاعات از دادستان برای جلوگیری از ورود اعضای کانون مدافعان حقوق بشر به شازند را نشان دادند و پس از حدود دو ساعت، دستور مهدی هشترودی، دادستان، و حسین رجبی، فرماندار شازند، را ارائه کردند. در این نامه اعلام شده بود که ماموران باید مانع ورود افراد به شازند شوند.

او همچنین گفت که «ماموران برای اینکه مردم دور ما جمع نشوند، ما را قاچاقچی مواد مخدر معرفی می‌کردند.»
از ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.