بازداشت مولود صفایی و محمدمسعود معینی در تهران

جمعه, 28ام خرداد, 1400
اندازه قلم متن



خبرگزاری هرانا 

مولود صفایی شهروند ساکن تهران روز چهارشنبه ۲۶ خردادماه توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. همزمان محمدمسعود معینی، متهم سیاسی و خواهرزاده مولود صفایی نیز در منزل خود در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. آقای معینی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۶ خردادماه ۱۴۰۰، مولود صفایی شهروند ساکن تهران توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

ماموران در زمان بازداشت خانم صفایی اقدام به بازرسی منزل وی کرده و شماری از لوازم شخصی او از جمله تلفن همراه خانم صفایی و پسرش را همراه خود برده‌اند.

همزمان محمدمسعود معینی، متهم سیاسی و خواهرزاده مولود صفایی نیز در منزل خود در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی پیشتر توسط شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدمهدی شهمیرزادی به همراه مادرش زهرا صفایی و خواهر خود پرستو معینی محاکمه و از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. وی همچین به منع خروج از کشور و منع عضویت در احزاب، گروه ها و دسته های سیاسی یا اجتماعی محکوم شده بود.

مولود صفایی، ۶۱ ساله و خواهر زهرا صفایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک وارمین است. مولود صفایی پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز خود را داشته است. وی پیشتر در پی شرکت در مراسم ختم علی صارمی، جعفر کاظمی و محسن دگمه‌چی بازداشت و  مدت ۳ ماه را در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به ۲۰۹ زندان اوین سپری کرد. وی نهایتا در سال ۹۱ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابولقاسم صلواتی به ۵ سال حبس تعزیری و ۵ سال اقامت اجباری در سمنان محکوم شد. پدر خانم صفایی معروف به “حاجی صفایی” یکی از بازاریان سرشناس تهران بوده که در سال ۶۰ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق اعدام شد. همسر وی، ابراهیم سعیدی که کارمند مخابرات بود نیز در سال ۱۳۶۳ اعدام شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.