اتحادیه کارگران فولاد آمریکا خواهان آزادی فوری محمد جراحی، رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده شد

جمعه, 8ام شهریور, 1392
اندازه قلم متن

11

«اتحادیه کارگران فولاد آمریکا» طی نامه ای در تاریخ ۵ شهریور ۱۳۹۲ خطاب به مسئولین قوای مجریه و قضائیه و وزیر کار جمهوری اسلامی ایران خواهان ازادی فوری و بی قید و شرط رهبران سندیکایی در جمهوری اسلامی ایران شد.

این درخواست در واکنش به انتشار نامه «سندیکای کارگران فلزکار مکانیک» و «هیأت بازگشایی سندیکای کارگران نقاش و تزیینات»، مورخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۲، نوشته شده است.

متن کامل این نامه‌ که توسط فیس بوک رسمی “سندیکای کارگران فلزکار مکانیک” در اختیار این کمپین قرار گرفته ، به شرح زیر است:

اتحادیهٔ کارگران فولاد آمریکا

وحدت و قدرت برای کارگران

دکتر حسن روحانی، ریاست جمهوری اسلامی ایران

آقای صادق لاریجانی، رییس قوهٔ قضائیه

دکتر علی ربیعی، وزیر کار

آقایان،

این نامه را هم به‌عنوان یک سندیکالیست و هم به‌عنوان یک استاد دانشگاه برای شما می‌نویسم تا نگرانی شدید خود را در مورد رهبران سندیکایی که اکنون در زندان‌های ایران به‌سر می‌برند اعلام کنم.

به‌طور مشخص، مایلم در مورد زندگی و سلامتی محمد جراحی، کارگر نقاش و عضو سندیکای کارگران نقاش و تزئینات تهران، که به‌دلیل ابتلا به سرطان تیروئید و نبود مراقبت پزشکی در خطر مرگ قرار دارد، ابراز نگرانی نمایم.

همچنین، در مورد وضعیت رضا شهابی، رانندهٔ اتوبوس و عضو هیأت مدیرهٔ سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، که در نتیجهٔ نبود مراقبت‌های پزشکی پس از عمل جراحی در وضعیت خطرناکی قرار دارد، ابراز نگرانی شدید می‌کنم.

بالاخره،همچنین به‌شدت در مورد دستگیری بهنام ابراهیم‌زاده، فعال سندیکایی و حقوق کودکان، که به‌دلیل دفاع از حقوق کارگران و کودکان کار و خیابان به‌طور غیرعادلانه به‌زندان محکوم شده است، نگرانم. خانوادهٔ آقای ابراهیم‌زاده، از جمله فرزند او که به سرطان خون مبتلا شده است، در معرض فشار مالی شدید و در مرز گرسنگی قرار دارند.

من از طریق این نامه از شما می‌خواهم که همهٔ این افراد را بی‌درنگ از زندان آزاد کنید، همهٔ اتهامات علیه آنان را لغو نمایید، و در عین حال سلامتی و تندرستی آنان را تضمین کنید.

این نامه را با گفتن این مسأله به‌پایان می‌برم که با دخالت‌های کشورمان در امور ایران مخالفم، و هیچ‌یک از برنامه‌های دخالت‌جویانهٔ ایالات متحده علیه ایران مورد تأیید من نیست. در واقع، من همواره با چنین دخالت‌جویی‌هایی مخالفت کرده‌ام. در عین حال، آرزو دارم که در قلب خود جایی برای برخورد صحیح با این سندیکالیست‌ها و خانواده‌های آنان بیابید.

با احترامات متقابل

دانیل م. کووالیک

معاون ارشد مشاور کل حقوقی

اتحادیهٔ کارگران فولاد آمریکا ۵ شهریور ۱۳۹۲

متن اصلی نامه «اتحادیه کارگران فولاد آمریکا» به شرح زیر است:

۱۲۳۹۶۸۱_۵۷۰۳۷۶۵۶۹۶۹۰۸۳۲_۱۱۹۶۴۸۵۳۱۹_n (1)


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.