شوخی است یا نادانی؟ فرمانده سپاه: وقت آن رسیده به آمریکایی‌ها واکسن بدهیم

یکشنبه, 6ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

 

استان‌وایر-  سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته وقت آن رسیده که به آمریکایی‌ها واکسن کرونا بدهیم.

این اظهارات فرمانده سپاه در حالی بیان می‌شود که روند واکسیناسیون کرونا در ایران به کندی پیش می‌رود و گزارش‌ها از تشکیل صف‌های طولانی سالمندان برای دریافت واکسن حکایت دارند.

حسین سلامی، فرمانده سپاه، روز یک‌شنبه، ۶ تیرماه در حاشیه مراسم رونمایی از «واکسن نورا» گفت اکنون زمان آن رسیده که «به آمریکایی‌ها واکسن بدهیم» و «اگر کمبودی دارند ما حاضریم به آن‌ها کمک کنیم.»

در ایالات متحده آمریکا تاکنون ۳۳۰ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده و این کشور در حال اهدای واکسن‌های مازاد خود به کشورهای فقیر است.

همزمان با وعده‌های فرمانده سپاه برای ارسال واکسن به آمریکا،‌ حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت، بابت هل دادن سالمندان ایستاده در صف واکسن کرونا توسط مامور نیروی انتظامی، از مردم عذرخواهی کرد.

در ویدیویی که روزهای گذشته منتشر شده است یک مامور نیروی انتظامی، تعدادی از سالمندان ایستاده در صف تزریق واکسن در محله‌ای واقع در شرق تهران را هل می‌دهد و روی زمین می‌اندازد.

بی‌نظمی مراکز واکسیناسیون در ایران به حدی رسیده که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران هم در جلسه علنی امروز، یکشنبه ششم تیرماه از «صف‌های طولانی» برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا انتقاد کرد و از مسئولان اجرایی خواست تا نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدام کنند.

پوشش واکسیناسیون کرونا در ایران ده درصد میانگین جهانی است و ایران از نظر انجام تست‌های کرونا برای بیماریابی نیز  در رتبه ۱۱۷ دنیا قرار دارد.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.