حیوان آزاری؛ بازداشت عاملان آزار توله پلنگ در تربت حیدریه

سه شنبه, 8ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه ۶ تیرماه، یک توله پلنگ در منطقه شکار ممنوع ژرف تربت حیدریه واقع در استان خراسان رضوی، در پی ضرب و شتم توسط دو نفر از اهالی این منطقه، به شدت زخمی شد. عاملان آزار، بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، روز یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰، ضرب و شتم یک قلاده پلنگ توسط دو نفر از اهالی منطقه شکار ممنوع ژرف واقع در تربت حیدریه، جراحت شدید این حیوان را در پی داشت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با مراجعه دو نفر از اهالی روستای نسر تربت حیدریه به شبکه بهداشت و درمان روستا که آثار زخم ناشی از حمله حیوان بر بدن داشتند، موضوع به اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه اطلاع رسانی شد.

تورج همتی در تشریح این خبر افزود: برای بررسی موضوع به محل اعزام و به رغم انکار دو متخلف و با بررسی آثار جرح و زخم روی بدن آنان، محرز شد که این دو جوان با یک قلاده پلنگ در ارتفاعات روستای نسر درگیر شده و حیوان را به طرز فجیعی مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.

وی اظهار کرد: محیطبانان بلافاصله با شناسایی محل درگیری، پلنگ دو ساله زخمی را در حالی که رمقی برایش نمانده بود برای اقدامات درمانی اولیه توسط دامپزشک معتمد به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان منتقل و با توجه به وخامت وضعیت جسمانی این توله پلنگ دو ساله و ادامه روند درمان توسط دامپزشکان دانشگاه فردوسی مشهد، با هماهنگی دادستان شهرستان آن را به مشهد انتقال دادند.

همتی با ابراز تاسف از وضعیت این توله پلنگ ادامه داد: با مشاهده وضعیت وخیم این گونه ارزشمند، به جرأت می‌توانم بگویم ضاربین از تعادل روحی برخوردار نبوده‌اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در پایان عنوان کرد: متخلفین دستگیر و به مرجع قضایی تحویل شده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.