احضار دوباره عضو زندانیِ کانون نویسندگان به بازپرسی اوین

چهارشنبه, 9ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

کانون نویسندگان ایران روز چهارشنبه از پرونده‌سازی و احضار دوباره بکتاش آبتین، عضو این کانون، در زندان خبر داد.

کانون نویسندگان اعلام کرد که بکتاش آبتین به دلیل انتشار خبر ابتلای خود به بیماری کووید در زندان، به بازپرسی شعبه ۴ دادسرای شهید مقدس، مستقر در زندان اوین، احضار شده است.

بنا بر اعلام کانون نویسندگان ایران، آقای آبتین «را به بازپرسی کشانده‌اند که چرا پس از ابتلایش به کرونا و بازگرداندن زودهنگام و اجباری‌اش به بند عمومی در تماس تلفنی با یکی از نزدیکان‌اش عنوان کرده که سلامت و جان خود را در خطر می‌بیند».

بکتاش آبتین روز ۱۵ فروردین به دلیل ابتلا به کووید در بهداری مرکزی زندان اوین بستری شد، اما پس از چهار روز با وجود مثبت بودن نتیجه‌ تست کرونا و اسکن ریه‌ در حالی به بند عمومی زندان اوین بازگردانده شد که دچار سرفه‌های شدید، از دست دادن حس چشایی و بویایی، تب و بدن‌درد شدید بود و برای حفظ جان و سلامت دیگر زندانیان بند ۸، خود را در حسینیه‌ بند قرنطینه کرد.

کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای این اقدام را «عمل جنایتکارانه‌ مسئولان زندان» خوانده بود که جان و سلامت او و دیگر زندانیان بند ۸ را به خطر انداخته و مسئولیت سلامت و جان این زندانیان متوجه حاکمیت است.

بکتاش آبتین به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۶ سال زندان محکوم شده و از روز پنجم مهر سال ۹۹ و در اوج بحران شیوع کووید ۱۹ برای اجرای حکم خود به زندان منتقل شد.

کانون نویسندگان ایران اعلام کرده است که همچون گذشته خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط اعضای زندانی خود است و «مسئولیت بروز هرگونه گزند به سلامت ایشان را به عهده‌ حاکمانی می‌داند که ثابت کرده‌اند در سرکوب اعضای آزادی‌خواه کانون مرز نمی‌شناسند».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.