خامنه‌ای با دفاع از “کارنامۀ افتخارآمیز” رئیسی محسنی اژه‌ای را جانشین او در قوۀ قضائیه کرد

پنجشنبه, 10ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوۀ قضائیه

غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوۀ قضائیه © ISNA

علی خامنه‌ای، رهبر حکومت مذهبی ایران، طی حکمی حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای را به عنوان رئیس جدید قوۀ قضائیه و جانشین ابراهیم رئیسی در این مقام برگزید.

در این حکم رهبر جمهوری اسلامی ضمن دفاع از “کارنامۀ افتخارآمیز” و  “اقدامات ماندگار” ابراهیم رئیسی در  قوۀ قضائیه، از محسنی اژه‌ای خواسته است که با اتکاء به “صلاحیت‌های قانونی، تجربۀ گران‌بهاء و شناخت عمیق و سابقۀ درخشان خود در امر قضاء” در زمینۀ “گسترش عدالت، احیای حقوق عامه”، آزادی‌های شرعی و “مبارزه قاطع با فساد” بکوشد.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای فعالیت خود را در دستگاه قضائی جمهوری اسلامی با کار در دادگاه‌های انقلاب اسلامی در سال ۵٨ آغاز کرد. او در سال ۶۴ نمایندۀ قوۀ قضائیه در وزارت اطلاعات شد و در نخستین دولت محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر اطلاعات برگزیده شد. به گفتۀ اکبر گنجی، روزنامه‌نگار، غلامحسین محسنی اژه‌ای در قتل پیروز دوانی و همچنین قتل‌های زنجیره‌ای اعضای کانون نویسندگان ایران و منتقدان دست داشته است.

اتحادیۀ اروپا و خزانه داری آمریکا غلامحسین محسنی اژه‌ای را به دلیل نقض فاحش حقوق بشر، سرکوب و شکنجۀ روزنامه نگاران و اعدام مخالفان سیاسی به ویژه بعد از دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران هدف مجازات قرار داده و از سفر به کشورهای اروپایی و آمریکا منع کرده‌اند.   

از: ار اف ای

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.