صدور حکم اعدام برای دو متهم در تهران

شنبه, 12ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – دو متهم در تهران در پرونده های جداگانه توسط دادگاه کیفری این استان، از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه شرق، یک متهم در تهران از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، اردیبهشت سال ۹۹ به‌ دنبال کشته‌شدن زن ۷۹ ساله‌ای به نام گلی در منزل خود، پسر برادرزاده قربانی به نام مانی ۲۳‌ساله تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل عمه پدرش با انگیزه سرقت طلاهایش اعتراف کرد. پرونده او بعد از اتمام تحقیقات مقدماتی در اختیار دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت و جلسه محاکمه برگزار شد.

در ابتدای جلسه، فرزندان مقتول برای متهم به قتل مجازات اعدام را خواستار شدند. یکی از فرزندان زن مسن گفت: زمان حادثه مادرم با من تماس گرفت و گفت مانی بار دیگر برایش بسته ‌معیشتی آورده، اما من به او گفتم نیازی به بسته معیشتی ندارد و بهتر است در را برایش باز نکند. چند دقیقه بعد متوجه شدم دوربین مداربسته خاموش شده است. مانی قبلا هم چند بار به بهانه دادن بسته‌های معیشتی به خانه مادرم رفته و من به او تذکر داده بودم دیگر این کار را نکند، اما توجهی نداشت. او بعد از اینکه بسته معیشتی را به مادرم داد، خانه را ترک کرد، اما بار دوم به بهانه اینکه کلیدش را جا گذاشته وارد خانه شد و با کوبیدن تابه بر سر مادرم او را کشت.

مانی در جلسه دادگاه گفت: من در یک کارگاه تولیدی کمد دیواری کار می‌کردم، اما کارگاه به‌ خاطر کرونا تعطیل شد. ۱۰ میلیون تومان از صاحبکارم قرض گرفته بودم، اما نمی‌توانستم بدهی‌ام را پس بدهم. من در مدت بی‌کاری با یکی از ارگان‌های دولتی همکاری داشتم و در توزیع بسته‌های معیشتی به آنها کمک می‌کردم. به‌ همین‌ خاطر چند بار به خانه عمه پدرم رفتم و به او بسته معیشتی دادم، اما پسران او مخالف این ماجرا بودند. آخرین بار به خانه عمه پدرم رفتم تا به او بسته معیشتی بدهم، اما او گفت بهتر است با پسرش هماهنگ کنم. به او گفتم خودش با پسرش تماس بگیرد. او بعد از تماس به پسرش به آشپزخانه رفته بود تا برایم چای بیاورد که با تابه به سرش زدم و طلاهایش را دزدیدم. من واقعا قصد قتل نداشتم و فقط به خاطر نیاز شدید مالی وسوسه شدم. من پشیمان هستم و تقاضای بخشش دارم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و مانی را به اعدام محکوم کردند.

صدور حکم اعدام یک متهم در تهران

به گزارش رکنا، یک متهم در دادگاه کیفری یک استان تهران، از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، ۳۰ آذرماه سال ۹۸، با پیدا شدن جسد یک زن، در حوالی بزرگراه آزادگان و حضور پلیس، مشخص شد جسد متعلق به زن ۴۰ ساله ای به نام روشنک است که روز قبل از خانه اش در حوالی  محله خزانه خارج شده و دیگر بازنگشته بود.

ماموران پلیس به بازجویی از همسر روشنک به نام جاوید پرداختند. در حالی که این مرد منکر دست داشتن در قتل همسرش بود پلیس با لکه های خون در خانه مرد روبرو شد و برای جاوید کیفر خواست صادر و پرونده اش به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

متهم در شعبه دوم  پای میز محاکمه ایستاد و پدرزنش برای وی حکم اعدام خواست. سپس جاوید در جایگاه ویژه ایستاد و  ادعا کرد دستی در قتل همسرش نداشته و نمی‌داند روشنک چطور کشته شده است. جاوید در ادامه سوالات هیات قضایی، پاسخ های ضد و نقیضی را مطرح کرد و گفت: خانواده همسرم دخترم را تحریک کرده بودند تا به دروغ علیه من شهادت دهد. اما دخترم که واقعیت را می دانست از اعدام گذشت کرد. باور کنید من بی گناه هستم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده، متهم را به اعدام محکوم کردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.