رئیس دانشگاه علامه طباطبایی برکنار شد/ حسین سلیمی سرپرست دانشگاه شد

دوشنبه, 11ام شهریور, 1392
اندازه قلم متن

salimi_hossein

با حکم سرپرست وزارت علوم ‘دکتر حسین سلیمی’ عضو هیأت علمی دانشکده علوم سیاسی این دانشگاه، جایگزین ‘دکتر سیدصدرالدین شریعتی’ شد. سلیمی در گفتگو با «نسیم »گفت در روند پیشرفت دانشگاه، از رؤسای سابق نیز استفاده خواهد شد.

و مهمترین الویت کاری ام شتاب دادن به رشد علمی سالیان اخیر، تکمیل پردیس دانشگاه و دوری از تعارضات سیاسی است.

دکتر حسین سلیمی با بیان اینکه تمام اعضای هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی دارای حرمت هستند، افزود: در روند پیشرفت دانشگاه از تمام اعضای هیأت علمی و به خصوص مسئولان گذشته دانشگاه استفاده می‌کنیم. از دیگر اولویت‌های کاری من، تکمیل فعالیت‌های عمرانی به خصوص تکمیل پردیس دانشگاه است.

سه بار فرار رییس شیفته خدمت دانشگاه علامه از روبرو شدن با توفیقی از ترس…

طبق اطلاعات خبرنگار «آینده»، هفته گذشته دو بار دفتر سرپرست وزارت علوم از وی خواسته تا در دفترش در جلسه ای حاضر شود، اما وی هر بار بهانه هایی چون حضور در جلسه دفاعیه آورده و از حضور در دفتر دکتر توفیقی خودداری کرده است

سید صدرالدین شریعتی، رئیس جنجالی دانشگاه علامه طباطبایی که عملکرد مشعشعش در این دانشگاه باعث شده که با تعیین تکلیف وزارت علوم جدید به عنوان اولین گزینه جابجایی در سیبل قرار گیرد، از بس شیفته خدمت است، طی هفته گذشته دست کم ۳ بار از روبرو شدن با دکتر توفیقی، سرپرست وزارت علوم خودداری کرد تا خدای ناکرده موضوع برکناریش از این دانشگاه با او در میان گذاشته نشود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی “آینده”، اگرچه در دوره اخیر وزارت علوم کامران دانشجو، تخلفات گسترده ای در برخی دانشگاه ها انجام شده، اقدامات ویژه جناب شریعتی به ضرب المثل افکار عمومی تبدیل شده که تنها یک نمونه آن، جذب یک لیست ۱۰۰ نفره، شامل برخی مسوولان دانشگاه، دیگر سفارش شده ها و… بدون مدرک دکتری به عنوان عضو هیات علمی این دانشگاه بود که با شگفتی خبرساز شد.

طبق اطلاعات خبرنگار «آینده»، هفته گذشته دو بار دفتر سرپرست وزارت علوم از وی خواسته تا در دفترش در جلسه ای حاضر شود، اما وی هر بار بهانه هایی چون حضور در جلسه دفاعیه آورده و از حضور در دفتر دکتر توفیقی خودداری کرده است.

این چهره شیفته خدمت که احتمال می داده با کارنامه درخشانش، در اولین جلسه دیدار با توفیقی، پایان کارش در بزرگترین دانشگاه علوم انسانی به اطلاع او رسانده شود، روز پنجشنبه نیز که نشست روسای دانشگاه ها با وزیر علوم بوده، در جلسه حاضر نشده است.

شریعتی برای ادامه حضور در این دانشگاه فتوا هم داده و به سایت نسیم گفته: تاکنون جلسه ای با سرپرست وزارت علوم نداشته ام. از سمت خود استعفا نداده ام و استعفا را نیز حرام می دانم. معتقدم تا لحظه ای که توان داریم، باید به فعالیت خود ادامه دهیم. هیچ پیغمبر و عالم روحانی در تاریخ وجود ندارد که از کارش استعفا داده باشد و تا لحظه ای که توان در بدن انسان است، باید خدمت کند!

وی البته نگفته دیدگاه فقهی اش درباره تخلفات، پارتی بازی ها و… که در دوره وی در دانشگاه علامه طباطبایی انجام شده، چیست!

با وجود آن که دکتر توفیقی با حفظ اخلاق، تلاش دارد موضوع جابجایی شریعتی را در جلسه ای با حضور خود وی در میان بگذارد، اما با کش دادن این روند توسط جناب شریعتی، بعید است سرپرست وزارت علوم تداوم برخی اقدامات در دانشگاه علامه را بربتابد


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.