فرانسه حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق را محکوم کرد و خواستار محاکمۀ مسببان آنها شد

پنجشنبه, 17ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجۀ فرانسه

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجۀ فرانسه AP – Hussein Malla

وزارت امور خارجۀ فرانسه با انتشار بیانیه‌ای حملات شبه نظامیان شیعه علیه تأسیسات دیپلماتیک و نظامی آمریکا در عراق را محکوم کرد و از آنها به عنوان اقدام‌های بی ثبات کننده یاد نمود. بیانیۀ وزارت امور خارجۀ فرانسه این حملات را علیه امنیت مردم عراق، حاکمیت ملی این کشور و امنیت کشورهای منطقه خواند.

امروز پنجشنبه هشتم ژوئیه شبه نظامیان شیعه عراق که از حمایت تهران برخوردار هستند سفارت آمریکا در بغداد را هدف سه خمپاره قرار دادند. ساعتی پیشتر  چهارده راکت به روی پایگاه هوایی عین الاسد که محل استقرار نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی علیه داعش است پرتاب شد. همین پایگاه دوشنبه گذشته هدف سه خمپاره قرار گرفت، در حالی که یک حملۀ پهپادی نافرجام به روی سفارت آمریکا در بغداد انجام شد.

 

سه شنبه گذشته یک پهپاد حامل بمب فرودگاه اربیل در کردستان عراق را که محل استقرار نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا است هدف گرفت. از آغاز سال جاری میلادی پایگاه‌ها و منافع آمریکا در عراق ۴٩ بار آماج حمله قرار گرفتند.  

وزارت امور خارجۀ فرانسه در بیانیۀ امروز خود خواستار همکاری با مقامات دولت عراق برای پایان دادن به این حملات و محاکمۀ مسببان آنها شده است. این بیانیه در پایان تأکید کرده که فرانسه به تلاش‌های خود در عراق در چارچوب ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با داعش ادامه می‌دهد. 

از: ار اف ای

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.