امیرسالار داودی، وکیل دادگستری مجدداً محاکمه می‌شود

جمعه, 18ام تیر, 1400
اندازه قلم متن


استان‌وایر – جلسه رسیدگی به اتهامات امیرسالار داودی، وکیل دادگستری و مدیر کانال تلگرامی «بدون روتوش»، در تاریخ ۲۲ تیر۱۴۰۰، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش هرانا، تعیین شعبه جدید دادگاه این وکیل دادگستری در پی پذیرش درخواست اعاده دادرسی او در خردادماه ۱۴۰۰ صورت گرفته است. براین اساس پرونده برای بررسی مجدد به شعبه هم‌عرض در دادگاه انقلاب اعاده و این وکیل پس از حدود ۲ سال و ۷ ماه حبس با تودیع قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی از زندان رجایی شهر کرج در خردادماه آزاد شد.

پیش از این در خردادماه ۱۳۹۸، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران داودی را به ۳۰ سال حبس تعزیری و ۱۱۱ ضربه شلاق محکوم کرده بود که این حکم در مرحله تجدیدنظرخواهی عیناً تایید شد.

آقای داودی اولین بار در آبان ۱۳۹۷، بازداشت و برای بازجویی به بند ۲۴۱ زندان اوین متعلق به حفاظت قوه قضاییه منتقل شد. داودی در خردادماه ۱۳۹۸ به بند عمومی این زندان منتقل شد.

امیرسالار داودی در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹، به همراه تعدادی از زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زد. این اعتصاب غذا با هدف اعتراض به جابه‌جایی‌های مکرر زندانیان سیاسی و به طور مشخص «اسماعیل عبدی» صورت گرفته بود. او مدتی بعد به زندان رجایی شهر منتقل شد و تا روز آزادی با قرار وثیقه در این زندان بود.

داودی، پیش از بازداشت مدیر کانال تلگرامی «بدون روتوش» بود. او در این کانال نظراتش را در مورد مسایل صنفی، سیاسی و اجتماعی ایران منتشر می‌کرد.

اتهامات این حقوق‌دان «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به مقامات»، «همکاری با دول متخاصم» از طریق مصاحبه با شبکه تلویزیونی صدای آمریکا و «تشکیل گروه برای براندازی نظام(مرتبط با فعالیت‌های کانال تلگرامی‌» عنوان شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.