محیط بان مضروب شده پارک ملی قمیشلو جان باخت

شنبه, 19ام تیر, 1400
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا – رضا قلی خسروی، محیط بانی که پیشتر در پی درگیری با شکارچیان غیر مجاز در پارک ملی قمیشلو استان اصفهان، دچار مصدومیت شده بود، امروز شنبه ۱۹ تیرماه، جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از صداوسیما، امروز شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰، رضا قلی خسروی، محیط بان مصدوم، درحال انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، علت فوت وی پس از اعلام نظرات کارشناسی پزشکی قانونی، اعلام خواهد شد.

این محیط بان روز چهارشنبه ۵ خردادماه سال جاری، هنگام گشت‌زنی در پارک ملی قمیشلو استان اصفهان، توسط گروهی از شکارچیان غیرمجاز با ضربات چوب دچار شکستگی از ناحیه سر و بینی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان پیشتر ضمن اشاره به انتقال این محیط بان به بیمارستان شاهین شهر اعلام کرده بود: “بر اثر ضربات شدید سر و بینی محیط بان شکسته و با توجه به شدت ضرباتی که به سر او وارد شده بود احتمال آسیب مغزی وجود داشت”.

وی چند روز پس از این حادثه از بازداشت دو تن از عاملان مصدومیت یک محیط بان، خبر داد.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت ۱۱۳ هزار هکتار، یکی از قدیمی‌ترین مناطق حفاظت شده در سطح جهان است که دارای ۲۸ گونه پستاندار، ۸۱ گونه پرنده، دو گونه دوزیست و ۳۱ گونه خزنده است. قمیشلو مامن گونه شاخص “قوچ اصفهان” است که به عنوان نماد حیات وحش جانوری این استان معرفی و ثبت شده است. پارک ملی قمیشلو ۳۰ محیط بان دارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.