ادامه آتش‌سوزی‌ها در زاگرس؛ مهار آتش با بیل و الاغ!

شنبه, 19ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

استان‌وایر – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید آتش‌سوزی در ارتفاعات «کوه نارک» گچساران پس از دو روز از آغاز، همچنان ادامه دارد. هم‌زمان ویدیویی از حامیان محیط‌زیست در ارسنجان استان فارس منتشر شده که از نبود امکانات برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های این منطقه انتقاد می‌کنند.

«غلام حسین حکمتیان»، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، روز شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰، به «ایرنا» گفت که آتش‌سوزی در شهرستان‌های گچساران، یاسوج، دهدشت، چرام، باشت از روز پنج‌شنبه آغاز شده و بیش از ۸۰ نفر در حال مهار آتش سوزی در این مناطق هستند اما به دلیل وزش باد شدید و ارتفاع بالا و شیب تند، عملیات مهار به سختی در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد دلیل آغاز این آتش‌سوزی را «خطای انسانی» اعلام کرده است.

پیش از این هفت فقره آتش‌سوزی طی سال جاری در مناطق کوه خامی، دیل، کوه مشرف به تلخاب شرین، تپه‌های مشرف به کوی کارکنان و نارک در شهرستان گچساران رخ داده است.

گونه‌های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین براساس ویدیو منتشر شده از سوی حامیان محیط زیست در ارسنجان استان فارس، این افراد که برای مهار آتش‌سوزی به سوی جنگل‌های ارسنجان رفته‌اند، می‌گویند «جای تاسف است که در قرن ۲۱ ابزارهای ما برای مهار آتش، بیل و الاغ است.»

پیش از این اعلام شد آتش‌سوزی ارسنجان پس از سه روز، در تاریخ ۱۳ تیرماه مهار و کنترل شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.