بیانیه‌ انجمن صنفی معلمان کردستان در دفاع از حسین حسن‌خانی, معلم زندانی

سه شنبه, 22ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

در تمام کشورها، مسائل حوزه تعلیم و تربیت به دلیل فراگیر بودن و شمول عمومی آن، از جمله مواردی است که به جرأت می‌توان گفت سرنوشت کلیه آحاد جامعه به آن گره خورده و حل و فصل اصولی چالش‌های موجود در آن رفاه و سعادت جامعه را در پی خواهد داشت.

در طول تاریخ آموزش و پرورش، همواره دغدغه‌مندانی میان معلمان، به عنوان کسانی که با تمام وجود خود کاستی‌ها، نیازها و خواسته‌های این مجموعه را درک نموده‌اند، به امید رفع موانع سر راه و نیل به اهداف متعالی آن، به شیوه‌های متفاوت خواسته‌های خود را به گوش سیاستگذاران دستگاه آموزش و پرورش رسانده و راهکارهای مناسب و منطقی را برای حل و فصل مسائل این حیطه ارائه داده‌اند. در موارد زیادی نیز که از وعده‌های مسئولان نا امید گشته‌اند برای رساندن صدای اعتراض خود به تجمع و تحصن‌های مسالمت‌آمیز متوسل گشته‌اند که بنابر نص صریح قانون اساسی از حقوق ابتدایی هر ایرانی می‌باشد.

با این توضیحات جناب آقای حسین حسن‌خانی از معلمان خوش‌نام مهاباد پس از تجمع و تحصن های سال ۹۷ از سوی نهادهای امنیتی و قضایی مهاباد تحت پیگرد و بازداشت قرار گرفته و نهایتاً با اتهام شرکت در تجمعات صنفی معلمان به ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد که در مرحله‌ی تجدیدنظر، این حکم به صورت غیابی و عیناً، تایید شد.
این فعال صنفی روز شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ برای اجرای حکم روانه‌ی زندان شد.

انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) با توجه به مدارک پزشکی موجود( تعویض دو دریچه میترال و آئورت قلب) ادامه زندان آقای حسن‌خانی را بازی با جان این معلم بازنشسته می‌داند و نسبت به خطرات ناگواری که سلامتی ایشان را تهدید می‌کند به شدت هشدار می‌دهد و حق هرگونه اقدام لازم برای حفظ سلامتی آقای حسن‌خانی تا آزادی کامل ایشان را برای جامعه‌ی فرهنگی و فعالین صنفی، محفوظ میدارد.

دوشنبە ۲۱ تیرماە ۱۴۰۰

اخبار روز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.