ده تجمع اعتراضی توسط گروه های مختلف مردمی در شهرهای ایران برگزار شد

سه شنبه, 22ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – طی روزهای یک شنبه و  دوشنبه ۲۱ تیرماه، جمعی از داروسازان در تهران مقابل سازمان غذا و دارو و در شیراز در محوطه دانشگاه علوم پزشکی این شهر، شماری از کارگران پیمانکاری شهرداری کوت عبدالله، در مقابل فرمانداری شهرستان کارون، جمعی از کارگران بخش دفع آفات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در هفدهمین روز از اعتصاب خود در محوطه این شرکت و شمار دیگری از این کارگران در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان شوش، تعدادی از رانندگان ناوگان مینی‌بوسرانی داخل و خارج شهر ارومیه در این شهر، شماری از کارگران شرکت پتروشیمی خراسان در محوطه این شرکت واقع در بجنورد، گروهی از مردم شهرستان چابهار واقع در استان سیستان و بلوچستان در این شهر، تنی چند از پزشکان، اعضای هیات علمی و رزیدنت‌های رشته تخصصی پوست، در مقابل ساختمان وزارت کشور در تهران و جمعی از کارگران شهرداری ارومیه در مقابل ساختمان شهرداری مرکزی این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری آنلاین، روز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰، شماری از مردم شهرستان چابهار واقع در استان سیستان و بلوچستان، در این شهر تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، در جریان مراسم افتتاح یک بیمارستان نیمه کاره در شهر چابهار توسط وزیر بهداشت، مردم این شهرستان با تجمع در محل مذکور، مانع از قیچی کردن روبان و افتتاح این محل شدند.

مردم معترض در تجمع روز یکشنبه خطاب به وزیر بهداشت گفتند: “قیچی‌های الکی نمی‌خواهیم. این محل که شما افتتاح می‌کنی فقط اتاق‌های خالی هستند هیچ‌گونه تجهیزات و نیروی کار برای این مجموعه تعریف نشده است.”

تجمع داروسازان در تهران

به گزارش ایلنا، روز دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰، جمعی از داروسازان تهران در مقابل سازمان غذا و دارو این شهر تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، داروسازان در این تجمع نسبت به آیین نامه جدید این سازمان در خصوص تاسیس داروخانه‌ اعتراض کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع میگویند که این آیین نامه‌ بدون رایزنی با داروسازها تدوین شده است.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع با بیان اینکه آیین نامه در تاریخ ۸ خرداد ابلاغ شده، اظهار کرد: به اسم رفع انحصارطلبی از تاسیس داروخانه، آیین نامه‌ای را به تصویب رساندند که به جای اینکه سوابق کاری خدمتی افراد را درنظر بگیرند تنها به مولفه‌های تجاری از جمله ابعاد ملک، پارکینگ و مسائل تجاری توجه کرده‌اند و راه را برای سرمایه گذارها باز کرده‌اند که بتوانند انحصار داروخانه‌ها را در دست خود بگیرند.

یکی دیگر از معترضین در این تجمع با اشاره به اینکه در تدوین آیین نامه خود داروسازها حضور نداشتند گفت: با انجمن داروسازان، سازمان نظام پزشکی و انجمن صنفی در تهیه آیین نامه مشورتی نشده و داروسازها از آیین نامه‌ای که مربوط به آن‌ها است اطلاعی ندارند.

او درباره این تجمع و درخواست داروسازها از سازمان غذا و دارو گفت: درخواست اولیه این است که به سرعت اجرای آیین نامه متوقف شود و با حضور تمامی نمایندگان واقعی داروسازها، آیین نامه جدیدی با حضور نماینده داروسازان و نه سرمایه داران دولتی و خصوصی نوشته شود. خود داروسازها و نمایندگان موافق و مخالف در جلسات حضور یابند و مسئولین سازمان غذا و دارو شنونده و جوابگوی نظرات آن‌ها باشند.

یکی دیگر از داروسازان حاضر در تجمع با اشاره به شعاری که برای تدوین آیین نامه جدید در نظر گرفته شده ضمن اعتراض به آن گفت: در تدوین آیین نامه جدید تحت عنوان شعار اشتغال برای داروسازان جوان، می‌خواهند صاحبان سرمایه را وارد این صنف کنند. آیین نامه باید حق داروسازان جوان و همکارانی قدیمی‌تر را همزمان مورد توجه قرار دهد.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تجمع با بیان اینکه این آیین نامه به انحلال داروخانه‌های مستقل و خصوصی می‌انجامد گفت: آیین نامه مذکور عملا مجوزی است برای کارخانجات داروسازی که به تشکیل داروخانه‌های زنجیره‌ای در شهرهای بزرگ و پر جمعیت اقدام کنند که نتیجه آن انحلال کلی از داروخانه‌های مستقل و خصوصی خواهد بود.

وی افزود: پذیرش دانشجو را رشد دادند اما چون در بخش صنعت و زیرساخت‌ها توسعه نداریم، نیروها را تنها به داروخانه‌ها روانه کردند، در حالی که داروخانه هم کششی دارد و عدم توازن در عرضه و تقاضا را می‌خواهند اینگونه جبران کنند.

تجمع داروسازان در شیراز

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰، جمعی از داروسازان در محوطه دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان فارس واقع در شیراز تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، داروسازان در این تجمع نسبت به آیین نامه جدید این سازمان در خصوص تاسیس داروخانه‌ معترض هستند.

تجمع کارگران پیمانکاری شهرداری کوت عبدالله

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران پیمانکاری شهرداری کوت عبدالله، در مقابل فرمانداری شهرستان کارون تجمع کردند.

بنابر این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی و مطالبات دیگر آنها صورت گرفته است.

این کارگران می‌گویند: به جای آنکه فرمانداری به شکایت ما رسیدگی کند، درها را به روی ما بسته و به مطالبه‌ی ما اهمیتی نمی‌دهد.

کارگران پیمانکاری شهرداری کوت عبدالله از ابتدای این ماه به دلیل معوقات مزدی دست از کار کشیده‌اند. آن‌ها حقوق برج ده و یازده و همچنین عیدی و سنوات خود را دریافت نکرده‌اند. همچنین در سال جدید حقوق فروردین و اردیبهشت به صورت علی‌الحساب به حسابشان واریز شده است و حقوق خردادماه را تاکنون دریافت نکرده‌اند.

تجمع کارگران بخش دفع آفات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه،  دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران بخش دفع آفات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در هفدهمین روز از اعتصاب خود در محوطه این شرکت و شمار دیگری از این کارگران در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان شوش، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به تداوم بلاتکلیفی و عدم تمدید قراردادهایشان صورت گرفته است.

تجمع رانندگان ناوگان مینی‌بوسرانی در ارومیه

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران،  دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰، شماری از رانندگان ناوگان مینی‌بوسرانی داخل و خارج شهر ارومیه، در این شهر دست به اعتصاب زده و تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این رانندگان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان صورت گرفته است.

تجمع پزشکان در تهران

به گزارش همشهری،  دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰، جمعی از پزشکان، اعضای هیات علمی و رزیدنت‌های رشته تخصصی پوست، در مقابل ساختمان وزارت کشور در تهران تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، این تجمع در اعتراض به مصوبه اخیر کمیسیون ملی صلاحیت‌های حرفه‌ای، مبنی بر صدور مجوز انجام عمل های زیبایی توسط پزشکان عمومی، صورت گرفته است.

محمد ایمانی عضو هیات مدیره انجمن متخصصان پوست ایران در این خصوص گفت: متاسفانه روز پنجشنبه گذشته یعنی یک روز قبل از امتحان ارتقای رشته‌های تخصصی و در بحبوبه انتخابات نظام پزشکی از طریق فضای مجازی و مصاحبه رئیس انجمن پزشکان عمومی متوجه مطلبی تحت عنوان «مصوبه کمیسیون ملی صلاحیت‌های حرفه‌ای مبنی بر صدور مجوز انجام اعمال زیبایی توسط پزشکان عمومی» شدیم.

وی با بیان اینکه اولین نتیجه و پیامد چنین مصوباتی آسیب دیدن سلامت مردم است، افزود: پزشکان عمومی با گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت که در حال حاضر نیز توسط ارگان‌هایی مانند جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، قرار است در انجام امور زیبایی آموزش ببینند و شروع به آزمون و خطا روی مردم کنند.

عضو هیات مدیره انجمن متخصصین پوست ایران گفت: بی‌شک عوارض بیشمار و پرونده‌های شکایت بسیار زیادی که در سازمان پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی در جریان است، نتیجه همین آموزش‌های بی‌ضابطه و آزمون و خطا روی مردم است.

ایمانی افزود: از طرف دیگر اعلام چنین مصوبه‌ای به‌صورت غیر مسئولانه و نامتعارف آن هم یک روز قبل از امتحان ارتقا رزیدنتی رشته‌های مختلف تخصصی، عملا به سخره گرفتن سیستم آموزش پزشکی و تخصصی در کشور است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است در مصوبات خود، سیاست‌های کلی نظام سلامت کشور و اسناد بالادستی نظام را درنظر بگیرد افزود: از جمله اسناد بالا دستی ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه کشور است که وزارت بهداشت را مکلف کرده بر اجرای نظام خدمات جامع و همگانی سلامت با اولویت «پیشگیری و بهداشت» بر «درمان» مبتنی بر مراقبت‌های اولیه سلامت با محوریت سطح بندی خدمات، نظام ارجاع، پزشک خانواده با به‌کارگیری پزشکان عمومی توجه ویژه ای داشته باشد.

 ایمانی تصریح کرد: مصوبه جدید که باعث اعتراض همکاران من شده است، به طور واضح نقض سیاست‌های کلی نظام سلامت کشور است و باعث بحران در نظام سلامت و آموزش پزشکی و آسیب رسیدن به سلامت مردم خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن متخصصین پوست ایران گفت: خواسته اصلی همکاران من که امروز از سراسر کشور مقابل وزارت کشور تجمع کردند، لغو صریح و سریع این مصوبه است.

تجمع کارگران شرکت پتروشیمی خراسان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران شرکت پتروشیمی خراسان در محوطه این شرکت واقع در بجنورد، دست به اعتصاب زده و تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی، عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و سایر مطالبات حقوقی آنها صورت گرفته است.

تجمع کارگران شهرداری ارومیه

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران شهرداری ارومیه در مقابل ساختمان شهرداری مرکزی این شهر تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و معوقات‌ مزدی آنها صورت گرفته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.