اجرای حکم اعدام سه زندانی در زندان های اصفهان و رجائی شهر و رهایی یک متهم از اعدام

سه شنبه, 22ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

اجرای حکم اعدام دو زندانی در زندان اصفهان

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز شنبه ۱۹ تیرماه، حکم دو زندانی مرد که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در زندان مرکزی اصفهان به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، روز شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰، دو زندانی در زندان مرکزی اصفهان اعدام شد.

بر اساس این گزارش، هویت آنها امیر و اکبر جلیلی‌ فر عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: امیر و اکبر از چهار سال پیش با اتهام حمل ۱۸۰ کیلو مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند.

به گفته این منبع اکبر جلیلی‌فر متاهل و دارای یک فرزند بود.

اعدام این زندانیان تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (اول ژانویه ۲۰۲۰ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰) دستکم ۲۳۶ شهروند اعدام شدند و ۹۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۲ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۱ حکم اعدام که در ملا عام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج

خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه همشهری، طی روزهای اخیر یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از تاریخ ۲۸ بهمن ماه ۹۵ در پی گزارش وقوع یک قتل در اطراف تهران به پلیس آغاز شد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که پسری جوان در یک درگیری با ضربات چاقو زخمی و به بیمارستان منتقل شده است. درحالیکه تحقیقات در این‌ خصوص ادامه داشت، از بیمارستان خبر رسید که جوان زخمی جانش را از دست داده است. نهایتا متهم به دنبال تحقیقات پلیس و اظهارات شاهدان شناسایی و بازداشت شد.

وی طی بازجویی اظهار داشت؛ دعوای او و مقتول بر سر یک دختر بوده است. او گفت که عاشق دختری جوان شده و قصد ازدواج با او را داشته اما وقتی فهمیده که مقتول نیز به آن دختر علاقه دارد و او را مانع رسیدن به خواسته‌اش دیده با او درگیر شده و وی را به قتل رسانده است.

او همچنین عنوان کرد؛ روز حادثه فقط قصد ترساندن و زهرچشم گرفتن از مقتول را داشته اما وقتی با یکدیگر درگیر شدند کنترلش را از دست داده و با چاقو به او ضربه زده است.

رهایی از اعدام یک زندانی در استان البرز

خبرگزاری هرانا – یک زندانی در استان البرز که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، مدیر کل زندان های استان البرز از بخشش یک زندانی محکوم به اعدام با رضایت اولیای دم در این استان خبر داد.

اسماعیل جمیاری در خصوص این خبر گفت: یک فرد محکوم به اعدام با تلاش و پیگیری مسوولان اداره کل زندان های استان البرز و جلب رضایت اولیای دم از اعدام نجات یافت.

حمیاری افزود: در یک اختلاف خانوادگی که منجر به وقوع قتل شده بود، با دعوت از اولیای دم و تشکیل جلسه صلح و سازش در چندین نوبت در نهایت موفق به اخذ رضایت با پرداخت دیه شدیم.

مدیرکل زندان های استان البرز با اشاره به نحوه فعالیت کمیته صلح و سازش اظهار داشت: از زمان تشکیل این کمیته به همراه معاونان، مسوولان و مددکاران زندان بارها جهت اخذ رضایت به خانه شاکیان مراجعه کردیم. جا دارد از کلیه ریش سفیدان، معتمدین و همه کسانی که در این امر ما را یاری کردند کمال قدردانی و تشکر را به عمل آورم.

متهم در پی این اظهارات راهی زندان و پس از مدتی توسط شعبه دهم دادگاه کیفری به اعدام محکوم شد. این حکم به تایید شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور رسید و پرونده وی جهت اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. نهایتا حکم اعدام وی طی روزهای اخیر در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.