رهایی ۳ زندانی از اعدام همزمان با صدور دو حکم اعدام برای یک متهم در تهران

پنجشنبه, 24ام تیر, 1400
اندازه قلم متن



خبرگزاری هرانا – یک متهم در تهران توسط دادگاه کیفری این شهر از بابت اتهاماتی از جمله قتل به اعدام و شلاق محکوم شد. وی همچنین توسط دادگاه انقلاب تهران نیز با اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شده است. همچنین ۳ زندانی در شهرهای همدان، قائم شهر و اندیمشک که پیشتر در پرونده های جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از جوان آنلاین، یک متهم در تهران توسط دادگاه کیفری و دادگاه انقلاب در احکامی جداگانه به اعدام و تحمل ضربات شلاق محکوم شد.

بر اساس این گزارش، شامگاه چهاردهم آذر ۹۸، سرنشینان یک دستگاه پژو پارس سفید رنگ با حضور در خیابان اسلام‌آباد منطقه مسگرآباد محله مسعودیه تهران، اقدام به تیراندازی به سمت یک قهوه‌خانه و نیز به رگبار بستن خیابان و پیاده‌رو کرده و پس از دقایقی از محل متواری شدند.

بر اثر این تیراندازی، جوان ۲۵ ساله‌ای که راننده اسنپ و در خودروی خود منتظر مسافرش بود، به دلیل اصالت گلوله به ناحیه گردن، صورت و شدت جراحات وارده، در دم جان باخت و مرد جوان دیگری نیز که در قهوه‌خانه حضور داشت مصدوم شد و پس از انتقال به بیمارستان، به دلیل شدت جراحات به کام مرگ فرو رفت همچنین در جریان این تیراندازی پسری ۱۳ ساله که در حال عبور از خیابان بود، از ناحیه دست و پا و شکم هدف گلوله فرد مهاجم قرار گرفت و به بیمارستان انتقال یافت.

بررسی‌های بیشتر نشان داد متهمان این پرونده چهار نفر بوده‌اند که از ورامین خود را به صحنه جرم رسانده و قصد داشتند فردی را گوشمالی دهند.

وکیل مدافع اولیای‌دم راننده اسنپ در این خصوص گفت: مدتی قبل از این جنایت، فردی در ورامین به قتل رسیده و متهم به قتل این پرونده بازداشت شده بود، در ادامه یکی از دوستان متهم به قتل، در فضای مجازی، به مقتول اهانت می‌کرده که چهار نفر از دوستان و بستگان مقتول با هم تصمیم به گوشمالی فرد اهانت‌کننده گرفته و با تهیه سلاح کلاشنیکف و قمه، در آن شب از ورامین راهی محله مسعودیه تهران شده بودند.

محمدرضا زمانی علویجه افزود: تمام متهمان پرونده که سه نفر از آن‌ها پسرعمو‌ها و یک نفر از دوستان مقتول ورامینی هستند، چند روز بعد از این حادثه در حالیکه به اقصی نقاط کشور فرار کرده و زندگی مخفیانه‌ای را در پیش گرفته و بعضاً قصد خروج از کشور را داشتند، بازداشت شدند که پس از تکمیل تحقیقات، هفته گذشته در دادگاه کیفری یک استان تهران مورد محاکمه قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: وکیل مدافع اولیای‌دم یکی از مقتولان این حادثه (راننده اسنپ) درباره حکم صادر شده برای متهمان این پرونده گفت: متهم ردیف اول این پرونده به اعدام و شلاق محکوم شد و سایر متهمان نیز به تناسب به حبس‌های طولانی مدت، شلاق و تبعید به نقاط بد آب و هوا محکوم شدند.

زمانی با بیان اینکه متهم ردیف اول در دادگاه انقلاب نیز با عنوان محارب به اعدام محکوم شده است، خاطرنشان کرد: آراء صادره هنوز قطعی نشده و باید در دیوان عالی کشور نیز مورد رسیدگی قرار گیرد و پرونده در آستانه ارسال به دیوان عالی کشور است.

رهایی از اعدام یک زندانی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک زندانی زن محکوم به اعدام در همدان با گذشت اولیاء دم از اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، ۳ خواهر که همراه پدر خود زندگی می‌کردند و مادر خانواده در قید حیات نبوده است، بدلیل اعتیاد پدر خانواده به مواد مخدر، مشکلات و اختلافات خانوادگی به وجود آمده بود.

در یک نزاع خانوادگی یکی از دختران مقتول به صورت پدر خود اسید پاشیده می پاشد که مصدوم به بیمارستان انتقال داده می‌شود و چند روزی تحت مراقبت‌های ویژه  قرار میگیرد اما فوت میکند.

رهایی از اعدام یک زندانی در قائم شهر

به گزارش رکنا، یک زندانی محکوم به اعدام در قائم شهر ، لحظاتی قبل از اجرای حکم، با گذشت اولیاء دم از مرگ رهایی یافت.

 جعفرزاده رییس زندان قائمشهر گفت: برابر نامه دادستان دادسرای عمومی و انقلاب قائمشهر زندانی رضا- د که به اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده بود، به مرحله اجرا رسید.

وی افزود: در جلسه که تا پاسی از شب به طول کشید، اولیاء دم در سحرگاهان حکم زندگی مجدد متهم را با دستان خود امضاء کردند و عمری دوباره به او بخشیدند.

رهایی از اعدام یک زندانی در اندیمشک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زندانی محکوم به اعدام بعد از گذشت قریب به ۷ سال به همت شورای حل اختلاف و بزرگان اندیمشک از طناب دار رهایی یافت.

دادستان اندیمشک گفت : به همت شورای حل اختلاف، اعضای ستاد ویژه مصالحه در پرونده‌های قتل، اعضای ستاد صبر و حمایت مسئولان قضایی، اولیاء دم مرحوم محسن میرعالی که قریب به هفت سال پیش توسط (ی چ) به قتل رسیده بود، زندانی محکوم به اعدام را بخشیدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.