رنجنامه زندانی سیاسی عابد بم پوری محبوس در زندان مرکزی زندان زاهدان

چهارشنبه, 13ام شهریور, 1392
اندازه قلم متن

رنجنامه زندانی سیاسی عابد بمپوری که تحت شکنجه های قرون وسطایی و شرایط غیر انسانی قرار داده شده است جهت ارسال به کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی و رسانه ها در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قرار داده شده است. متن رنجنامه به قرار زیر می باشد:

بسمه تعالی
کمیساریای عالی سازمان حقوق بشر بین الملل
به استحضار می رسانم اینجانب زندانی سیاسی عابد بم پوری فرزند مرادبخش متولد ۱۳۶۲ مجرد از شهرستان ایرانشهر که در مورخه ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ در آن شهرستان بدست نیروهای وزارت اطلاعات با لباسهای شخصی بدون نشان دادن حکم دستگیری، دستگیر شدم.

اینجانب سوار موتور بودم بدون هیچ گونه اخطاری و ایستی بنده را با ضربه سپر ماشین که باشدت ضربه بنده چندین متر به کف آسفالت پرت شدم که بر اثر شدت ضربه مجروح گردیدم و دست بند و پابند زده با گذشت چند روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات ایرانشهر به بازداشتگاه مخوف اداره اطلاعات زاهدان منتقل شدم.

در آنجا با اتهام اقدام علیه امنیت کشور حدود ۱ سال در آن بازداشتگاه مخوف اداره اطلاعات زاهدان بازداشت بودم که در این مدت بنده را چندین بار روی تخت معجزه که همان تخت شکنجه همراه با شوک برقی می باشد مورد شکنجه قرار دادند. بطوریکه بر اثر ضربات شدید به کف پا و قسمتهایی از بدن تا ۳ ماه توان راه رفتن را نداشتم.

دیگر شکنجه هایی مثل آویزان کردن و آب جوش ریختن روی بدن ، شوک برقی و فحش و ناسزا و توهین به مقدسات اهل سنت و غیره در طول مدت بازداشتی مواجه بودم. مواردی را به اجبار به بنده نسبت دادند.

با برگزاری ۱ جلسه بازپرسی ، بازپرسی ناعادلانه در شعبه ۶ انجام شد که نهایتا پرونده به شعبه ۱ دادگاه انقلاب به قضاوت ناعادلانه ماه گلی در ۲ جلسه برگزار شد که به حکم ۲۱ سال حبس قطعی بنده را محکوم کردند که با کشیدن ۵ سال حبس هیچ مرخصی تعلق نگیرد .

این در حالیست که بنده هیچ شاکی ندارم و سابقه ای نداشته ام و هیچ اقدامی علیه امنیت کشور نداشته ام. و بعد از گذشت ۵ سال بنده چندین بار درخواست مرخصی اسعلاجی کرده ام که با شرایط تعیین شده از طرف خودشان بنده واجد شرایط ندانستند.اما اداره اطلاعات با مرخصی بنده موافقت نمی کند .

این در حالیست که پدر بنده به علت سکته مغزی در بستر بیماری هستند و دکترها و متخصصین حال وی را وخیم اعلام کرده اند و بنده با شرایطی که خود دادگستری اعلام کرده اند تمام شرایط را برای دیدار با پدر بیمارم را دارا هستم و بنده ۶ سال می باشد که از دیدن پدربیمار محروم هستم و حال که وضعیت وی وخیم است تقاضا دارم برای حلالیت و دیدار پدرم و خانواده از مقامات سازمانهای حقوق بشری برای پایان دادن به شرایط قرون وسطایی حاکم بر زندان و محدودیتهای غیر انسانی علیه مقامات رژیم ولی فقیه فشار لازم را وارد نمایید .

از همکاری قبلی سازمانهای حقوق بشری کمال تشکر را دارم،

زندانی سیاسی عابد بم پوری

زندان مرکزی زاهدان
شهریور ۱۳۹۲


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.