تایید نهایی محکومیت ضاربان محیط‌بانان دزفول

چهارشنبه, 30ام تیر, 1400
اندازه قلم متن

 

تایید نهایی محکومیت ضاربان محیط‌بانان دزفول

ایسنا/خوزستان رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از تایید نهایی محکومیت ضاربان محیط‌بانان دزفول پس از فرجام‌خواهی، خبر داد.

رضا قپانچی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با تقدیر از همکاری پلیس امنیت و اطلاعات و قضات دزفول اظهار کرد: با گذشت بیش از سه سال از ضرب و شتم و مجروحیت محیط‌بانان توسط صیادان غیر مجاز، با پیگیری‌های فراوان صورت گرفته متخلفین شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول، به تشکیل چندین جلسه رسیدگی به تخلف متهمین این پرونده اشاره کرد و گفت: علی‌رغم طولانی شدن مراحل دادرسی، خوشبختانه با عنایت ویژه و بررسی دقیق مستندات این پرونده توسط قضات محترم و عدالت‌پیشه، در نهایت ضارب اصلی در دادگاه تجدید نظر استان، به زندان و پرداخت دیه محکوم شد.

وی افزود: متاسفانه در سه دهه گذشته، بیش از ‌۱۴۰ محیط‌بان در کشور در درگیری با شکارچیان غیرمجاز به مقام والای شهادت نائل و دست‌کم نزدیک به ۳۷۰ تن جانباز شده‌اند که امیدواریم با لایحه اخیر حمایت قضایی از محیط‌بانان که مورد تایید مجلس شورای اسلامی واقع شد، شاهد تغییرات مثبت در پشتیبانی از این قشر خدوم و مجاهد باشیم.

گفتنی است در پی درگیری مسلحانه صیادان غیر مجاز با محیطبانان در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷، در پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده دز، سه تن از محیط‌بانان مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفتند و دچار جراحات شدید شدند که انتشار تصاویر این حادثه در فضای مجازی، واکنش گسترده حامیان محیط زیست و رسانه‌ها را در پی داشت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.