وضعیت وخیم دکتر هانی یازرلو در زندان اوین

پنجشنبه, 14ام شهریور, 1392
اندازه قلم متن

hani_yazarlooوضعیت جسمانی دکتر هانی یازرلو از فعالین باسابقه سیاسی در زندان اوین وخیم گزارش میشود.

بنا بر اطلاع “سودویند”، مسوولان زندان اوین، از اعزام دکتر هانی یازرلو پزشک ۵۹ ساله زندانی که پیشتر ۲ بار تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و از بیماری فشار خون شدید رنج میبرد، به بیمارستانی خارج از زندان ممانعت می کنند.

دکتر یازرلو روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری جهت اجرای محکومیت خود بازداشت شد، هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین در شرایط نگران کننده ای بسر می‌برد.

دکتر یازرلو که اردیبهشت سال ۹۰ طی یورش مامورین به منزلش بازداشت شده بود، ابتدا به اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” در دادگاه بدوی (شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی یحیی پیرعباسی) به ۱ سال زندان در ایرانشهر و ۱۵ سال تبعید به همین شهرستان واقع در جنوب ایران، محکوم شده بود، نهایتا در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر به ۱ سال زندان در مشهد و ۱۵ سال نفی بلد به این شهر محکوم گردید.

گفتنی است، این فعال سیاسی طی ۵ دهه اخیر سابقه ۵ بار بازداشت را داشته است که ۲ بازداشت آن مربوط به پیش از انقلاب بوده است.
وی در دهه ۶۰ نیز بیش از ۵ سال به همراه همسرش در زندان بوده است و همچنین در سال ۱۳۷۷ به مدت یکسال در زندان اهواز زندانی بوده است و در سالهای اخیر نیز همسر وی نازیلا دشتی و فرزندانش هود و هامد یازرلو همزمان به مدت ۳ سال در زندان بوده اند.

از: زودویند


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.