پایش ماهواره‌ای فروریزش زمین در تهران

جمعه, 1ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

 

پایش ماهواره‌ای فروریزش زمین در تهران

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از فعالسازی سامانه ماهواره‌ای پایش و پیش‌بینی فروریزش زمین در تهران خبر داد.

رضا کرمی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تلاش کردیم تا تجهیزات زیرساختی را در این دوره از مدیریت شهری برای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزایش دهیم، اظهارکرد: رویکرد و اولویت اصلی ما افزایش تاب آوری پایتخت در برابر حوادث مختلف و پیش‌بینی و پیشگیری از خسارات ناشی از حوادث طبیعی نظیر سیل، زلزله، توفان و … است.

وی با بیان اینکه با آماده‌سازی زیر ساخت‌ها هم اکنون ۱۷۳ دستگاه حسگر حوادث شهر تهران از زلزله گرفته تا سیل و طوفان و … را پایش می‌کنند، گفت: البته تعداد این حسگرها باید افزایش هم پیدا کند. ما توانستیم بسیاری از این سامانه ها را در همین دوره از مدیریت شهری و برای اولین بار در تهران راه‌اندازی کنیم و سامانه‌های دیگر را نیز تا چند برابر افزایش دادیم اما لازم است همچنان به این موارد توجه ویژه‌ای شود.

کرمی درباره پایگاه‌ها و سوله های مدیریت بحران نیز اظهارکرد: در حال حاضر تعداد این پایگاه ها و سوله ها ۱۰۳ مورد است که روند ساخت و تکمیل هفت مورد دیگر در حال انجام است. از این هفت مورد سه مورد تا پایان مرداد تکمیل می‌شود و به بهره برداری خواهد رسید و چهار مورد دیگر نیز در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین از فعال‌سازی سامانه ماهواره‌ای پایش و پیش بینی فروریزش زمین در تهران خبر داد و گفت: این سامانه با پایش‌های انجام شده اقدام به اعلام هشدار احتمالی پیرامون فروریزش در مناطق مستعد می‌کند و علاوه بر آن مناطق مستعد فروریزش نیز از سوی این سامانه با دقت و به طور ویژه رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه حرکت تهران به سمت شهری تاب آور آغاز شده است، اظهارکرد: در شهر تاب آور باید زمینه مشارکت مردم در مدیریت بحران نیز فراهم شود و ما در همین راستا اقدام به تقویت گروه های دوام کردیم علاوه بر آن با ایجاد سامانه های آموزش آنلاین و برگزاری جشنواره ها و مسابقات مختلف تلاش کردیم تا نگاه به مدیریت بحران به داخل خانواده ها و محلات برود؛ اقدامی که نتایج مثبتی هم داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.