رژه کاروان ایران با دو پرچمدار و لباس‌هایی بد فرم

جمعه, 1ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

کاروان ورزشکاران ایران در مراسم افتتاحیه المپیک توکیو، با همان البسه مورد انتقاد مردم و رسانه‌ها و با نام «ستارگان ایران زمین» رژه رفت.

پیش از این قرار بود «صمد نیکخواه بهرامی» کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران پرچمدار کاروان المپیک ایران باشد. اما کمیته برگزار کننده این مسابقات در توکیو اعلام کرد، پرچم باید توسط یک مرد و یک زن حمل شود. به همین دلیل «هانیه رستمیان» هم در کنار صمد نیکخواه بهرامی، پرچم را در دست گرفت.

کشورهای امارات، اتیوپی و عمان، به دلیل نداشتن ورزشکار زن در این مسابقات، با یک پرچمدار مرد در مراسم افتتاحیه شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره بازی‌های المپیک در توکیو از ساعت ۱۵:۳۰ وقت ایران و ۲۰ به وقت محلی برگزار شد.

پیش از این و به دلیل اعتراض‌های گسترده به البسه مورد نظر کمیته ملی المپیک، قرار بود ورزشکاران با لباسی دیگر در این مراسم حاضر شوند. اما در نهایت کمیته المپیک، از رای خود برنگشت و همان لباس را برتن ورزشکاران ایران کرد.

در مراسم افتتاحیه این مسابقات، «جیل بایدن» بانوی اول آمریکا و همسر «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور در کنار «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کردند. دلیل حضور این دو مقام عالی‌رتبه، میزبانی این دو کشور از دو المپیک تابستانی آینده است.

پیش از آغاز مراسم، تعدادی از شهروندان ژاپنی که نسبت به برگزاری این مسابقات در کشورشان به دلیل از بین رفتن پروتکل‌های همه‌گیری کرونا و هزینه‌های بالای این مسابقات اعتراض داشتند، در خارج از ورزشگاه تجمع کرده بودند.

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.