کرونا در ایران؛ جان باختن ۲۱۰ نفر، شناسایی ۲۲ هزار بیمار جدید در یک روز

جمعه, 1ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

وزارت بهداشت ایران روز جمعه، یکم مرداد، از جان باختن ۲۱۰ نفر و شناسایی نزدیک به ۲۲ هزار بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به این ترتیب مجموع کل جان‌باختگان کرونا در کشور تاکنون به ۸۸ هزار و ۲۷۳ نفر و شمار کل مبتلایان به سه میلیون و ۶۴۵ هزار و ۶۵۴ نفر رسیده است.

این آمارها در حالی اعلام می‌شود که سازمان نظام پزشکی ایران، تعداد واقعی قربانیان کرونا در ایران را ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی برآورد کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران تاکنون ۷ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۵۱۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۷۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۴۸۶ دُز رسیده است.

ایران حدود ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد و برای واکسیناسیون جمعیت کل کشور به ۱۶۰ میلیون دُز و برای واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر حداقل به ۱۲۰ میلیون دُز واکسن نیاز است.

‌همزمان با خیز دوباره کرونا در ایران موسوم به «موج پنجم» و افزایش روزانه شمار مبتلایان و جان‌باختگان در هفته‌های گذشته، انتقادهای بسیاری از روند کُند واکسیناسیون در کشور مطرح شده است.

مسئولان جمهوری اسلامی از جمله وزیر بهداشت و حسن روحانی، رئیس‌ جمهور، طی ماه‌های گذشته با وعده تولید واکسن داخلی و واردات بیشتر درباره افزایش سرعت روند واکسیناسیون وعده داده‌اند.

با این حال ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران، شامگاه سه‌شنبه، ۳۰ تیر، اذعان کرد که دولت ایران نتوانست به وعده‌های خود درباره واکسیناسیون کرونا عمل کند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.