تعیین زمان و شعبه دادگاه های رسیدگی به اتهامات فرزانه زیلابی

سه شنبه, 5ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا – دادگاه رسیدگی به بخشی از اتهامات مطروحه علیه فرزانه زیلابی، وکیل کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، روز سه شنبه ۵ مرداد در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری اهواز برگزار خواهد شد. همچنین در تاریخ ۳۱ مردادماه نیز جلسه رسیدگی به دیگر اتهامات مطروحه علیه وی، در دادگاه انقلاب اهواز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزانه زیلابی، وکیل مدافع کارگران هفت تپه روز سه شنبه ۵ مردادماه برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، خانم زیلابی، برای رسیدگی به اتهام نشر اکاذیب درباره اظهارات وی در مورد شکنجه اسماعیل بخشی و شاپور رشنو در بازداشتگاه وزارت اطلاعات و مصاحبه در خصوص پرونده های کارگران هفت تپه، در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری اهواز حاضر خواهد شد.

همچنین در تاریخ ۳۱ مردادماه نیز جلسه رسیدگی به اتهامات او در خصوص بخش دیگری از اتهامات مطروحه در کیفرخواست صادره در دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد.

روز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه، جلسه بازپرسی فرزانه زیلابی، در دادسرای اهواز برگزار شد. ناصر زرافشان، وکیل خانم زیلابی ضمن بیان اینکه موکلم، تاوان دفاع از کارگران هفت‌تپه را می‌پردازد گفته بود که “بازپرس پرونده علاوه بر صدور قرار کفالت، برای موکلش ۶ ماه منع اشتغال به حرفه وکالت صادر کرده است”.

اوایل تیرماه سال جاری، ناصر زرافشان، وکیل فرزانه زیلابی از صدور قرار جلب به دادرسی در مورد ۵ عنوان اتهامی برای موکلش خبر داد و گفت “به دلیل اینکه روی پرونده، تیک محرمانه بوده، من و موکلم دسترسی به پرونده نداشته و اطلاعی از کم و کیف آن نداریم. کل گردش کار پرونده موکلم با مقررات قانون آئین دادرسی کیفری و مقررات قانونی همخوانی ندارد”. زرافشان در ادامه با افزود: “قرار پیشین ناظر بر ممنوعیت شش ماهه زیلابی از اشتغال به حرفه وکالت نیز ظاهرا نقض شده است”.

گفتنی است، روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ ماه، سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه با اعلام تشکیل پرونده قضایی علیه فرزانه زیلابی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و با «دور جدید فشار» خواندن این اقدام، آن را محکوم و تاکید کردند که «سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه هرگونه پرونده‌سازی برای خانم فرزانه زیلابی وکیل پایه یک دادگستری، وکیل کارگران هفت‌تپه را محکوم کرده و خواهان پایان دادن به این روند نخ‌نما شده است.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.