محمود صادقی: برخلاف تبلیغات صداوسیما، خبری از واکسن ایرانی نیست

جمعه, 8ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

محمود صادقی، نماینده سابق مجلس ایران، پس از مراجعه به یک مرکز واکسیناسیون اعلام کرد که برخلاف تبلیغات صداوسیما «خبری از واکسن ایرانی نبود».

آقای صادقی روز پنج‌شنبه در توییتر خود نوشت که «همین دروغ‌ها اعتماد مردم را سلب کرده» است.

به گفته او «فقط سینوفارم چینی تزریق می‌شد.»

 

مسئولان و رسانه‌های حکومتی می‌گویند که ایران در حال کار روی چند واکسن کرونا است. با این حال تاکنون فقط واکسن «کوو ایران برکت» محصول «ستاد اجرایی فرمان امام» به مرحله استفاده عمومی رسیده است، اگرچه تولید آن هنوز گسترده نیست و کارایی آن نیز توسط متخصصان مستقل تایید نشده است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران روز پنج‌شنبه ۷ مرداد گفته بود که در حال حاضر واکسن کرونای کشور از سه محل واکسن برکت، پاستور و واکسن‌های وارداتی تأمین می‌شود و در راستای تزریق واکسن برای گروه‌های خاص و سنی از هفته آینده مقدار قابل‌ توجهی واکسن وارد کشور خواهد شد.

ایران درگیر موج پنجم ویروس کرونا است و واکسیناسیون شهروندان به کندی پیش می‌رود، به طوری که تاکنون ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۸۹ نفر دوز اول واکسن و دو میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۴۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۱ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۲۳۰ دوز رسیده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، دی‌ماه پارسال ضمن تاکید بر ساخت واکسن داخلی اعلام کرد که ورود واکسن‌های آمریکایی و بریتانیایی کرونا به ایران «ممنوع» است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.