برگزاری ۱۷ تجمع اعتراضی در شهرهای مختلف ایران

دوشنبه, 11ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته و  یکشنبه ۱۰ مرداد، شماری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برای بیستمین روز متوالی در مقابل ساختمان فرمانداری شوش، گروهی از مالباختگان موسسه مالی کاسپین در مقابل ساختمان هیئت تصفیه واقع در تهران، شماری از زیان دیدگان صرافی کریپتولند در مقابل ساختمان دادسرای جرائم اقتصادی واقع در تهران، تعدادی از نیروهای بخش تعمیرات پالایشگاه اصفهان در محوطه این پالایشگاه، جمعی از پزشکان عمومی و دانشجویان پزشکی در شهرهای تهران، شیراز، کرمان، مشهد، کرمانشاه، یاسوج و همدان در مقابل دانشگاه علوم پزشکی شهر خود، شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در اصفهان، خوزستان و تهران در مقابل ساختمان این صندوق در مراکز این استان‌ها، تنی چند از کارکنان عملیاتی شرکت نفت فلات قاره شاغل در منطقه عملیاتی سیری در محل کار خود و کارگران پروژه‌های نفتی و صنعتگران ساکن استان چهارمحال و بختیاری در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان جمعی از شهروندان ساکن مشهد با برگزاری تجمعی از اعتراضات استان خوزستان حمایت کردند که این تجمع با حضور نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و شماری از شهروندان بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یکشنبه ۱۰ مردادماه، در جریان یک تجمع اعتراضی در حمایت از مردم خوزستان و اعتراض به شرایط کشور در مشهد، تعدای از شهروندان از جمله جواد لعل‌ محمدی و فاطمه سپهری، فعالان مدنی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. این تجمع که عصر  در پارک ملت مشهد برگزار شده بود با ورود نیروهای نظامی و امنیتی به خشونت کشیده شده است.

 
 

جمع مالباختگان موسسه مالی کاسپین

به گزارش هرانا، یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، گروهی از مالباختگان موسسه مالی کاسپین، در مقابل ساختمان هیئت تصفیه واقع در تهران، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

شهروندان معترض ضمن سردادن شعارهایی، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. به گفته آنها علیرغم گذشت ۵ سال، سپرده گذاران این موسسه به اصل، سود، و ضرر و زیان سرمایه خود نرسیده‌اند.

 

تجمع زیان دیدگان صرافی کریپتولند

به گزارش هرانا، یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، گروهی از زیان دیدگان صرافی کریپتولند، در مقابل ساختمان دادسرای جرائم اقتصادی واقع در تهران، دست به تجمع زدند.

تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی خواهان پاسخگویی مسولان قوه قضاییه و فراهم آوردن امکان برداشت پول و رمز ارزهای خود شدند.

تجمع کارگان پالایشگاه اصفهان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، نیروهای بخش تعمیرات پالایشگاه اصفهان اعتصاب کرده و در محوطه پالایشگاه دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این کارگران در اعتراض به پایین بودن سطح دستمزدها دست به این تجمعات زدند.

تجمع پزشکان عمومی در شهرهای مختلف

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، جمعی از پزشکان عمومی و دانشجویان پزشکی در شهرهای تهران، شیراز، کرمان، مشهد، کرمانشاه، یاسوج و همدان در مقابل دانشگاه علوم پزشکی شهر خود دست به تجمع زدند.

این شهروندان در اعتراض به وضعیت بد شغلی و معیشتی و پایمال شدن حقوق خود دست به این تجمعات زدند.

تجمع بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد

به گزارش ایلنا، یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در اصفهان، خوزستان و تهران در مقابل ساختمان این صندوق در مراکز این استان‌ها تجمع کردند.

براساس این گزارش، این بازنشستگان، مهم‌ترین خواسته‌های خود را برخورداری از مستمری بالاتر از خط فقر، درمان رایگان و اصلاح احکام همسان‌سازی حقوق و انتقال از ردیف ۹ بودجه به ردیف ۷ عنوان کردند و گفتند: دولت مصوب کرده صندوق بازنشستگی فولاد و صندوق‌های مشابه آن با بودجه خود و تصویب هیات امنای خود، طرح همسان‌سازی را اجرا کنند، اما متاسفانه صندوق بازنشستگی فولاد زیر بار اجرای کامل طرح نمی‌رود.

بازنشستگان همچنین خواستار پرداخت به موقع هزینه‌های درمانی بازنشسته فولاد از بودجه‌های سنواتی، قرارداد درمان برابر آئین‌نامه استخدامی و دستورالعمل‌های فولاد، بیمه عمر و حوادث برابر دیگر واحدهای فولادی و بکارگیری فرزند بازنشستگان در ذوب آهن و شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد هستند.

تجمع کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران،  یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، در بیستمین روز از اعتصاب کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، شماری از کارگران این مجتمع پس از تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری شوش، در بازار این شهر دست به راهپیمایی زدند.

براساس این گزارش، کارگران هفت تپه اهم مطالبات خود را پرداخت حقوق معوقه، بازگشت به کار همکاران اخراجی، واکسیناسیون کارگران و تعیین تکلیف وضعیت شرکت پس از اعلام لغو واگذاری، عنوان کردند.

تجمع کارگران اعتصابی صنعت نفت در هفشجان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، کارگران پروژه‌های نفتی و صنعتگران ساکن استان چهارمحال و بختیاری با برگزاری تجمعی در شهرستان هفشجان از تداوم اعتصابات کارگران نفت و پتروشیمی حمایت کردند.

کارگران پیمانی صنعت نفت کشور، از روز شنبه ۲۹ خردادماه، جهت دست یافتن به مطالبات خود کمپینی را تحت عنوان “تخلیه سراسری بیست ده ۱۴۰۰” راه اندازی کرده و این کمپین رفته رفته به شهرهای مختلف کشور کشیده شده است. تاکنون کارگران دستکم ۱۰۵ واحد صنعتی در استان های مختلف کشور دست از کار کشیده و به اعتصابات پیوسته‌اند.

تجمع کارکنان عملیاتی شرکت نفت فلات قاره

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰، جمعی از کارکنان عملیاتی شرکت نفت فلات قاره شاغل در منطقه عملیاتی سیری نسبت به محدودیت‌های اعمال شده و نحوه افزایشات عمومی در حقوق ۱۴۰۰ اعتراض کرده و در محل کار خود دست به تجمع زدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.