ف. م. سخن: وقتی سد علی حال رفسنجانی را می گیرد و به عنوان متخصص امریکاشناسی به مسوولان رهنمود می دهد!

دوشنبه, 11ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

764A4FC1-3F55-4D7D-8CF1-DCEF8DE2D951.png

ببینید این جمله را می شناسید و یادتان می آید گوینده اش کیست؟:
«من صاحب‌نظر نیستم در این قضیّه لکن به عنوان یک آدمی که میبیند مسئولین کشور تصمیم گرفتند. زمان امام (رضوان‌اللّه‌علیه) هم همین جور بود؛ یک کارهایی را مسئولین، سران سه قوّه تصمیم میگرفتند و اجرا میشد، حالا هم همین جور است.»

حدس تان درست است!

این سخنانِ سرشار از مسوولیت پذیری و «نظر دیگران پذیری» از زبان سد علی خامنه ای رهبر مسلمین جهان، موقعی که گران شدن بنزین موجب اعتراض و درگیری مردم با نیروهای سرکوبگر حکومت شد صادر شده است.

حالا به این ویدئو که امروز از بیت نامبرده صادر شده است توجه بفرمایید:

واووووو!

عجب آقایی!

عجب صاحب نظری!

عجب مغز کلّی!


البته بعید نیست از آقایی که به گفته ی مربی ورزشی اش، از تمام زیر و بم نرمش و عضلات بدن مطلع بود طوری که جناب مربی در مقابل او «کم آورده» بود ناگهان از صاحب نظر نبودن در امر گران کردن بنزین، تبدیل به صاحب نظر در امور روابط با امریکا شود و بفرماید:
«به لبخند امریکا فریب نخورید، به وعده ی نرم اش اعتماد نکنید، وقتی خر ش از پل گذشت بر می گرده به ریش شما می خنده… اینقدر اینها وقیح اند…»

به به چه صاحب نظر ی! چه رهبر معظمی! چه توصیه های کارشناسانه ای!

یعنی هیات دولت، یک مُشت گاگول، یک مُشت دختر ۱۴ ساله ی آفتاب مهتاب ندیده، که ممکن است با لبخند یک دولت تجاوزگر فریب بخورد، و به وعده ی «نرم» طرف مقابل اعتماد بکند و وقتی خدای نکرده زبان ام لال طرف، خرش از پل گذشت، به گیس دخترکان حیثیت از دست داده هیات دولت بخندد! چرا که بسیار وقیح است!

این است دانش رهبر معظم از روابط بین الملل! این است شیوه ی تشبیه حضرت کارشناس اعظم، و مشبه و مشبه به و وجه شبه و ادات تشبیه او!

حالا همه ی این ها به کنار، این حال گیری سدعلی، از رفیق چهل پنجاه ساله اش دیدنی ست! درست مثل یک بچه دبستانی، که حال همکلاسی با هوش تر از خودش را می گیرد و زهر خود را به او می ریزد حتی بعد از ۵ سال که از خفه کردن اش در «استخر فرح» می گذرد!

هیچی دیگه! همین دیگه! چی می خواستین بگم؟!

چی؟! نه! منتظر جواب من به زیدآبادی نباشید! 🙂

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.