زینب رحیمی: رؤسای جمهور ایران با علم سر جنگ دارند؟ راه‌کارهای غلط چه بر سر ایران آوردند (فیلم)

دوشنبه, 11ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن

سال‌هاست که همه این را می‌دانند حال ایران خوب نیست؛ به ویژه روسای جمهور چند دهه گذشته اما هیچ یک برای حل این وضعیت نابسامان راه به جایی نبردند حتی با اقدامات خود حال ایران بیمار را وخیم‌تر کردند.

عصر ایران؛ زینب رحیمی ــ ایران دچار بحران و ورشکستگی آب است. سال‌هاست که همه این را می‌دانند به ویژه روسای جمهور چند دهه گذشته اما هیچ یک برای حل این وضعیت نابسامان راه به جایی نبردند حتی با اقدامات خود حال ایران بیمار را وخیم‌تر کردند.
مثل حسن روحانی که خط انتقال خلیج فارس به فلات مرکزی را افتتاح و به آن فخر می‌فروخت درحالیکه کارشناسان آب، یکصدا مخالف اجرای چنین طرح ناپایداری بودند. او حتی به تازگی با اشاره به اینکه در هشت سال دولتش، ۵۵ سد را افتتاح کرده تاکید می‌کرد، اگر تحریم‌ها نبود می‌توانست سدهای بیشتری بسازد.
این شیوه‌های غلط در دوره محمود احمدی‌نژاد هم برقرار بود. یکی از بدترین تصمیمات او صدور مجوز قانونی به چاه‌هایی بود که به طور غیرقانونی و غیر مجاز در سراسر ایران حفر شده بودند.
در دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی اوضاع بهتر از این‌ها نبود. ماشین سدسازی در دوره هاشمی به امید توسعه روشن شده بود و بدون توجه به اخطارهای کارشناسان سازه‌های بزرگ برای دربند کشیدن آب‌های سطحی و تسلط دولت‌ها بر آب و فروش آن، یکی پس از دیگری افتتاح می‌شدند.
در دوره محمد خاتمی همه هیچ بهایی به اقدامات اصلاحیه داده نشد، با وجود تصویب طرح‌های آبخوان‌داری، هرگز این پروژه‌ها بودجه نگرفت و اجرا نشد. حاصل همه این اقدامات شدن سفره‌های آب زیرزمینی، شوری آب، فرونشست زمین در شهرهایی مختلف ایران بود.
فرود شریفی متخصص منابع آب و عضو پژوهشکده آبخیزداری ایران تاکید دارد که آبخوان داری و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی یکی از مهمترین راههای نجات ایران است.
در گزارش ویدیویی پیش رو به مرور مختصر به اقدامات غلط در چند دهه گذشته، درباره آبخوان داری توضیحاتی داده شده است.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.