با پایان مرخصی؛ یاسمن آریانی به زندان کچویی کرج بازگشت

سه شنبه, 12ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا – یاسمن آریانی، فعال مدنی مخالف حجاب اجباری امروز سه‌شنبه ۱۲ مردادماه با پایان ایام مرخصی به زندان کچویی کرج بازگشت. خانم آریانی پیشتر در تاریخ ۱۵ تیرماه از این زندان به مرخصی کوتاه مدت اعزام شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۱۲ مردادماه ۱۴۰۰، یاسمن آریانی، فعال مدنی مخالف حجاب اجباری با پایان ایام مرخصی به زندان کچویی کرج بازگشت.

خانم آریانی پیشتر در تاریخ ۱۵ تیرماه از این زندان به مرخصی کوتاه مدت اعزام شده بود.

یاسمن آریانی، در تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه ۹۸ بازداشت و به بازداشتگاه وزرا در تهران منتقل شد. وی به همراه مادرش منیره عربشاهی که یک روز بعد از فرزندش بازداشت شد، به بند ۵ زندان قرچک ورامین منتقل شدند. آنها نهایتا در تاریخ ۲۲ مردادماه ۹۸ از زندان قرچک ورامین به بند زنان زندان اوین منتقل شدند.

این دختر و مادر زندانی مردادماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه و هرکدام  از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و تشویق و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا” به ۱۶ سال حبس تعزیری و در مرحله تجدیدنظر هرکدام مجموعا به ۹ سال و ۷ ماه حبس محکوم شدند. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال و شش ماه حبس تعزیری در خصوص هر یک از آنها قابل اجرا است.

خاتم آریانی در تاریخ ۳۰ مهرماه ۹۹ به همراه مادر خود، منیره عربشاهی از بند زنان زندان اوین به زندان کچویی کرج منتقل شد.

یاسمن آریانی پیشتر نیز در تاریخ ۱۱ مردادماه ۹۷، در جریان “اعتراضات سراسری مردادماه در تهران، در اعتراض به شرایط رو به افول اقتصادی و فساد” بازداشت و به اتهام “اخلال در نظم عمومی” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۹۷ همزمان با موج آزادی زودهنگام زندانیان از زندان اوین آزاد شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.